چند ترفند برای اینکه جوانتر از سن خود به نظر برسید!


صاف کردن موها شما را جوان تر نشان می دهد. موهای صاف باعث می شود موهای شما مرتب تر به نظر برسد. بهتر است مدل های مختلف را روی موهای خود آزمایش کنید و در هر صورت موهای خود را صاف نگه دارید تا از گره خوردن و ایجاد مزاحمت جلوگیری کنید.

چند ترفند برای اینکه جوانتر از سن خود به نظر برسید!

موهای خود را رنگ کنید

قطعا اگر در کناره های موهایتان سفیدی وجود نداشته باشد جوانتر به نظر می رسید. البته می‌توانید از رنگ‌های روشن و یکدست استفاده کنید، اما رنگ‌های تیره‌تر چهره شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. البته مراقب باشید در استفاده از این رنگ ها زیاده روی نکنید. پیشنهاد ما این است که رنگ مویی را انتخاب کنید که بیشتر به چهره شما می آید.

آرایش چشم خود را فراموش نکنید

خط چشم های مختلف را روی صورت خود امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشتر به شما می آید. معمولا خط چشم گربه ای می تواند گزینه مناسبی برای آرایش چشم باشد.توصیه ما این است که ابتدا سعی کنید چروک های دور چشم را با آرایش پاک کنید و سپس با خط چشمی که بیشتر به شما می آید.درخشنده و جوانتر ظاهر شوید. هرچه خط چشم چشمان شما را بزرگتر نشان دهد، جوانتر به نظر خواهید رسید.

کانسیلر را فراموش نکنید

کانسیلر می تواند بهترین گزینه برای شادابی صورت شما باشد، زیرا با افزایش سن، سیاهی زیر چشم پوک و تیره می شود و می توانید این وضعیت را با کانسیلر اصلاح کنید.

چند ترفند برای اینکه جوانتر از سن خود به نظر برسید!

مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید

با افزایش سن، مراقبت از پوست باید جدی تر گرفته شود. لایه برداری و پاکسازی پوست را روشن می کند. همچنین باعث می شود پوست کلاژن بیشتری تولید کند که یک عامل پیشگیری کننده از پیری پوست است. سعی کنید همیشه پوست خود را تمیز نگه دارید تا روشن تر و زیباتر به نظر برسد، ورزش نیز می تواند برای سلامت، زیبایی و جوانی پوست موثر باشد.

به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید

هنگام بیرون رفتن و خوردن غذاهای مفید برای پوست حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سموم را از رژیم غذایی و محیط خود حذف کنید

باید مراقب بود که سم به جایی از بدن و پوست نرسد. فرقی نمی کند هوا چگونه باشد. در هر صورت از آفتاب دوری کنید و همیشه از کلاه آفتابی و عینک آفتابی استفاده کنید و به پوست خود ضد آفتاب بزنید. اگر سیگاری هستید؛ هر چه زودتر آن را ترک کنید تا سموم ناشی از آن روی پوستتان ننشیند و باعث پیری پوست نشود.

چند ترفند برای اینکه جوانتر از سن خود به نظر برسید!

هنگامی که در ترافیک هستید، شیشه های خود را جمع کنید تا در معرض گرد و غبار و آلاینده های تولید شده توسط خودروها قرار نگیرید. برای حفظ سلامت پوست صورت خود را از عرق و روغن پاک کنید و از کافئین پرهیز کنید.

تمرینات

ورزش برای سلامت بدن و پوست بسیار مهم است. 20 دقیقه در روز و به طور منظم ورزش کنید. ورزش پوست شما را شاداب تر و سفت تر می کند. حتماً در طول روز پیاده روی کنید یا ورزش های سبک انجام دهید. سپس خواهید دید که چقدر پوست شما زیباتر و جوان تر شده است.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

سعی کنید مقدار متعادلی از کربوهیدرات ها و پروتئین ها را در رژیم غذایی خود داشته باشید و تمام ویتامین ها از جمله ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E را دریافت کنید که پوست شما را جوان تر نشان می دهد. به عنوان مثال، غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، فلفل، مرکبات، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، توت فرنگی، آجیل، دانه ها، روغن نباتی، تخم مرغ، گوشت ماهی، قارچ و شیر محصولات بسیار خوبی هستند که برای زیبایی پوست مفید هستند. .

هیدراته کردن بدن را فراموش نکنید

آبرسانی مناسب بدن باعث کاهش خستگی، بهبود ضربان قلب و افزایش سلامت جسمی می شود و زمانی که بدن شما سالم باشد قطعا پوست شما جوانتر و زیباتر خواهد شد. آبرسانی بدن از سفیدی زودرس مو، ریزش مو و چین و چروک پوست و ابرو جلوگیری می کند و پوست شما صاف تر به نظر می رسد.

چند ترفند برای اینکه جوانتر از سن خود به نظر برسید!

به بدن مقدار متعادل نور خورشید بدهید

درست است که نباید زیاد در معرض آفتاب ایستاد. اما کمبود نور نیز باعث می شود کمی رنگ و رو رفته به نظر برسید. باید سعی کنید در طول روز چند دقیقه مثلاً نیم ساعت در روز با استفاده از کرم ضد آفتاب بیرون بروید تا نور بیرون به شما برخورد کند و ویتامین D را جذب کند.

رویای خود را سفارشی کنید

علاوه بر تحرک و ورزش، باید سعی کنید 7-8 ساعت در شب بخوابید. خواب باکیفیت می تواند بهترین عامل برای جوان نگه داشتن پوست و زیبایی بیشتر صورت شما باشد.

چند ترفند برای اینکه جوانتر از سن خود به نظر برسید!

مراقب سطوح هورمونی خود باشید

گاهی اوقات خانم ها به دلایل مختلف مانند یائسگی با عدم تعادل هورمونی مواجه می شوند که برای آقایان هم اتفاق می افتد و باعث پیری و پژمرده شدن پوست می شود و سن شما را نشان می دهد. اگر چنین احساسی دارید، مطمئناً می توانید برای بازگرداندن تعادل هورمونی به پزشک مراجعه کنید.

سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس بزرگترین عامل پیری زودرس است. سعی کنید با مدیتیشن و تمرینات تنفسی و ورزش و همچنین رژیم غذایی سالم استرس را مدیریت کنید و از همه مهمتر تمرینات ذهنی مانند شکرگزاری انجام دهید و از مصرف بیش از حد کافئین که باعث استرس و تپش قلب می شود خودداری کنید. به سرعت شما را نیرو می دهد و ناتوان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید