سکه 2 میلیون و 400 هزار تومان و طلا 110 هزار تومان ارزان شد.



رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افت قیمت قابل توجه در بازار سکه و طلا، از کاهش دو میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی خبر داد. در طول هفته گذشته و گفت که بازار فعلی. ثبات نسبی خوبی حاصل شده است و نه تنها افزایش نوسانات برای این بازار محتمل نیست، بلکه ممکن است یک تا سه درصد کاهش داشته باشد (که طبیعی است).

نادر بذرافشان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته ای که گذشت، اظهار کرد: در هفته گذشته در مجموع 15 دلار افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی داشتیم. اما در بازارهای داخلی شاهد کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا بوده ایم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: علیرغم اینکه شاهد افزایش اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی بوده ایم، اما به دلیل کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی و کاهش تقاضا مشاهده شده در بازار سکه و طلا در دو هفته اخیر و در هفته گذشته که به اوج خود رسیده است، روند نزولی قابل توجهی در قیمت سکه و طلا در بازار شکل گرفت. علاوه بر این، اخبار سیاسی-اقتصادی از جمله انتشار ارز ایران تاثیر مثبتی بر بازار داخلی داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار و کاهش قابل توجه، بازار به ثبات خوبی رسیده است. احتمال اینکه در هفته آینده نوسان خاصی در بازار داشته باشیم بسیار اندک است. نه تنها قطعا افزایش گردش مالی نخواهیم داشت، بلکه این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش یک تا سه درصدی گردش مالی باشیم که طبیعی است. نگرانی مردم از تغییرات قابل توجه قیمت برطرف شده است و می توانند با خیال راحت معاملات خود را در رابطه با سکه ها و مصنوعات طلا انجام دهند.

این مقام صنفی در خصوص آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازارهای داخلی در پایان هفته و میزان کاهش آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه از طرح جدید دیروز (پنجشنبه) در آخرین معاملات هفته 27 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته دو میلیون و 400 هزار تومان کاهش داشته است. سکه طرح قدیم نیز در پایان هفته با یک میلیون و 900 هزار تومان کاهش قیمت به 25 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

بذرافشان ادامه داد: قیمت نیم سکه نسبت به ابتدای هفته با یک میلیون و 250 هزار تومان کاهش و ربع با 10 میلیون و 500 هزار تومان کاهش به 850 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با 350 هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته معامله شد که در آخرین معاملات هفته 6 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در هفته گذشته 110 هزار تومان کاهش یافت و در آخرین معاملات هفته 2 میلیون و 364 هزار تومان قیمت داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت سکه نیز اظهار داشت: حباب سکه نیز در این هفته 1.3 میلیون تومان کاهش یافت. حدود پنج میلیون تومان قیمت هر قطعه سکه در آخرین معاملات هفته حباب بود. این

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید