احتمال وزش باد لحظه ای در تهران



به گزارش اختازآنلاین به نقل از فارس، با بررسی نقشه های هواشناسی و خروجی مدل های پیش بینی عددی، هوای استان تهران امروز و فردا (24 و 25 خرداد) در عصر تا پاسی از شب صاف تا کمی ابری است. در شب با ظهور ناپایداری های موضعی و رشد ابرهای همرفتی، وزش باد، گاهی وزش باد شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان، گاهی همراه با وزش باد کوتاه مدت و گاهی برخاستن گرد و خاک و در نیمه شمالی به ویژه در در ارتفاعات، در برخی نقاط رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

حداکثر سرعت وزش باد و احتمال وزش تندباد کوتاه مدت در بعدازظهر و فردا و اواخر وقت امروز در ارتفاعات شمال غرب و غرب استان و فردا در شرق کوهستانی استان بارش باران پیش بینی می شود. استان

تا روز یکشنبه وزش باد در استان حاکم است و به دلیل خیزش گرد و خاک در استان های همجوار در طول روز با گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا همراه خواهد بود.

از فردا تا یکشنبه کاهش نسبی دما و به دنبال آن افزایش تدریجی و محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (پنجم خرداد) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد و ریزگردها با کمینه دمای ۲۴ و حداکثر دمای هوا پیش بینی می شود. 37 درجه سانتیگراد و جمعه (6 خرداد) صاف کمی ابری همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 22 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد گرم ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

دیدگاهتان را بنویسید