امام جمعه هرمز: یا مشکل جابجایی کالاهای اساسی را حل کنید یا کسب و کار را از مالیات معاف کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه این جزیره امروز در نماز جمعه این هفته جزیره هرمز اظهار داشت: مشاغل و اصناف جزیره هرمز هزینه های حمل و نقل سنگینی را برای جابه جایی متحمل می شوند. اجناس و کالاهایشان، از سوی دیگر، باید سالانه مالیات زیادی بپردازند.

وی گفت: در حالی که در شهرهایی مانند بندرعباس شبکه توزیع وجود دارد و چنین هزینه هایی را متقبل نمی شوند.

رستاخیز از مسئولان خواست یا مشکل حمل و نقل کالاهای ضروری در جزیره را حل کنند یا کسبه و بازاریان جزیره هرمز را از مالیات معاف کنند.

امام جمعه هرمز گفت: البته مدیرکل مالیاتی استان هرمزگان برای حل مشکل کسب و کار هرمز قول مساعد داد.

حجت الاسلام رستاخیز گفت: هزینه سالانه هر بازرگان برای جابجایی کالا حدود 500 میلیون تومان است.

امام جمعه هرمز با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) گفت: ازدواج موانعی دارد و موانع ازدواج فقط اقتصادی و وجودی نیست. موانع اصلی ازدواج موانع فرهنگی است.

فرمود: عادات، فخر فروشی، چشم و هم چشمی، تجمل گرایی، اینها اجازه نمی دهد ازدواج آسان شود.

حجت الاسلام رستاخیز با بیان اینکه همه پدران و مادران و مسئولان باید برای ترویج ازدواج آسان به عنوان یک فرهنگ در جامعه تلاش کنند تا شاهد فرهنگ سازی مناسب ازدواج آسان باشیم.

امام جمعه هرمز با اشاره به هفته صرفه جویی گفت: مردم عزیز و بزرگوار در فصل تابستان در صرفه جویی در مصرف آب همکاری کنند، راهکار امروز برای برون رفت از بحران کم آبی صرفه جویی در مصرف آب است.

امام جمعه هرمز با اشاره به دیدار دانشمندان هسته ای کشور با مقام معظم رهبری گفت: به فرموده رهبری، صنعت هسته ای رمز پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است، با وجود تمام سنگ هایی که دشمنان پرتاب می کنند. بومی سازی این صنعت شکست بزرگ غرب و غربی ها بود.

وی بیان کرد: امروز دشمنان از ایران می ترسند که در حوزه هسته ای الگوی کشورهای منطقه و جهان باشد.

حجت الاسلام رستاخیز با اشاره به سفر روسای جمهور سه کشور آمریکای لاتین گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به حیاط خلوت آمریکا در کشورهای آمریکای جنوبی سفری راهبردی و بسیار مهم بود که می تواند دستاوردهای بسیار چشمگیری در این زمینه داشته باشد. زمینه های کشاورزی، معدن، صنعت و انرژی را به کشورمان بیاوریم.

امام جمعه هرمز گفت: امروز متحد اصلی آمریکا در منطقه عربستان سعودی به این نتیجه رسیده است که آمریکا عربستان را متحد نمی بیند، بلکه آن را ابزاری برای رسیدن به منافع خود می بیند، به همین دلیل عربستان تغییر کرده است. سیاست های خودش

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید