مانور ارتش سوریه در منطقه صحرا در بحبوحه تنش بین نیروهای آمریکایی و روسیه



منابع خبری امروز (جمعه) اعلام کردند که یگانی از نیروهای مسلح سوریه پروژه عملیات تاکتیکی چند روزه را با استفاده از مهمات جنگی در منطقه صحرای سوریه انجام دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری سانا، در ابتدای این عملیات که شبیه سازی جنگ واقعی در مناطق بیابانی و کوهستانی بود، سپهبد عبدالکریم محمود ابراهیم رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و تعدادی از افسران عالی رتبه ارتش این کشور حضور داشتند.

یگان های زمینی و هوایی ارتش سوریه در این رزمایش تاکتیکی-عملیاتی که به مدت چند روز با کمک تجهیزات رزمی برگزار شد، شرکت کردند.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که سپهبد ابراهیم از روند اجرای این طرح و اقدامات انجام شده و آماده سازی یگان ها سرپیچی کرد.

در طرح این مانور حمله به استحکامات و موانع دشمن پیش بینی شده است و در آن از یگان های توپخانه، راکت انداز، هواپیماهای جنگی و بالگردها و یگان های مهندسی استفاده شد.

در پایان این مانور سپهبد ابراهیم به ارزیابی مراحل اجرای طرح پرداخت و از زحمات فرماندهان میدانی و تمامی نیروهای شرکت کننده در این طرح تقدیر کرد.

وی بر اهمیت حفظ آمادگی نیروهای مسلح سوریه برای انجام ماموریت حفاظت از میهن و پاکسازی کشور از لکه‌های تروریسم و ​​همچنین آزادسازی کشور از اشغالگران تاکید کرد.

ابراهیم همچنین تاکید کرد که سوریه در سایه رهبری خردمندانه و شجاع بشار اسد برای تقویت نقش و جایگاه عربی، منطقه ای و بین المللی خود گام برمی دارد.

این رزمایش با تشدید تنش بین هواپیماهای روسی از یک سو و هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی از سوی دیگر بر فراز حریم هوایی سوریه همراه بود.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از دریاسالار اولگ گورینوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی در سوریه، گزارش داد که یک هواپیمای نظامی روسیه در جریان گشت زنی معمول بر فراز مرز جنوبی سوریه، توسط «سیستم های هدایت» جنگنده های ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده آمریکا دچار اختلال شد.

گورینوف گفت که جنگنده های F-16 با سیستم های هدایت خود بر پرواز هواپیماهای روسی تأثیر گذاشتند.

وی همچنین اعلام کرد که خلبانان ائتلاف بین المللی در روز گذشته چندین بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید