ضرر فاجعه بار ایلان ماسک از خرید توییتر



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ایلان ماسک اعتراف کرد که برای خرید توییتر پول زیادی پرداخت کرده است. این کارآفرین میلیاردر سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد که شامل 33.5 میلیارد دلار سهام است. ماسک اخیراً گفته است که ارزش توییتر کمتر از نصف مبلغی است که برای آن پرداخت کرده است.

اکنون شرکت کارگزاری Fidelity Fund اعلام کرد که ارزش توییتر یک سوم قیمتی است که ایلان ماسک برای این پلتفرم شبکه اجتماعی پرداخت. مشخص نیست که Fidelity چگونه به این تخمین جدید و کمتر رسیده است یا اینکه آیا اطلاعات غیر عمومی را از شرکت به دست آورده است.

Fidelity ابتدا ارزش سهام توییتر خود را در نوامبر به 44 درصد از قیمت خرید ایلان ماسک کاهش داد. او سپس ارزش سهام این شبکه اجتماعی را در ماه های دسامبر و فوریه کاهش داد.

توییتر از زمانی که توسط ایلان ماسک خریداری شد، با مشکلات مالی مواجه بود. پس از اینکه ماسک توییتر را با 13 میلیارد دلار بدهی مواجه کرد، تصمیمات و چالش‌های ناگهانی در سیاست تعدیل محتوای آن باعث شد درآمد تبلیغات تا 50 درصد کاهش یابد. تلاش ماسک برای جبران این کاهش درآمد با فروش اشتراک توییتر بلو، تاکنون ناموفق بوده است. در پایان ماه مارس، کمتر از 1 درصد از کاربران ماهانه توییتر مشترک این سرویس شدند.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که از ارزش گذاری Fidelity برای محاسبه ارزش دارایی های ماسک استفاده کرده است، سرمایه گذاری ماسک در توییتر اکنون 8.8 میلیارد دلار است. ماسک سال گذشته بیش از 25 میلیارد دلار برای خرید 79 درصد از توییتر هزینه کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، این محاسبه جدید حدود 850 میلیون دلار از ثروت 187 میلیارد دلاری ماسک را کم می کند. علیرغم مشکلات توییتر، ثروت ماسک در سال جاری بیش از 48 میلیارد دلار افزایش یافته است که بیشتر به دلیل افزایش 63 درصدی قیمت سهام تسلا است.

دیدگاهتان را بنویسید