چابکسر باید به مرکز صادرات گل و گیاه تزئینی تبدیل شود


به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، قاسم رضاییان شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه های شهر چابکسر شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه ظرفیت عظیم پرورش گل و گیاه در این شهرستان بسیار عجیب است. منطقه تا این حد مغفول و رها شده است.»

وی با اشاره به فعالیت بیش از 500 نفر به طور مستقیم در 52 هکتار از اراضی منطقه ای در گلخانه، گفت: متاسفانه این حجم از فعالیت کشاورزی در این منطقه به هیچ وجه ساختارمند نیست و این تعداد فعال در حوزه گل هستند. و گیاهان فاقد زیرساخت‌های صادراتی و حتی معرفی محصولات خود هستند، در حالی که چابکسر این امکان را دارد که به قطب تولید گل و گیاهان زینتی منطقه تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان به کمبود پایانه در منطقه برای تعاملات تجاری اشاره کرد و تصریح کرد: نگاه گلخانه داران منطقه به حوزه فروش محصولات خود باید تغییر کند تا شاهد اتفاقات بزرگ تجاری باشیم. در این منطقه. منطقه ای که اتاق بازرگانی گیلان با سیاست تمرکززدایی که پیش روی ما قرار دارد قطعا انجام خواهد داد. به منظور تقویت و ایمن سازی زیرساخت های تجاری به فعالان گل و گیاه منطقه کمک خواهد کرد.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی گیلان برای معرفی و هدایت صادرات محصولات کشاورزی از مناطق مختلف گیلان خبر داد و گفت: به زودی با توجه به تمرکززدایی از فعالیت های تجاری و برای استفاده حداکثری از ظرفیت های اقتصادی گیلان، و با تشکیل کارگروه های تخصصی، امیدواریم شاهد توسعه اقتصادی خوبی در منطقه باشیم

رضائیان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رقابتی بازار اوراسیا حداکثر استفاده را کرد، افزود: نیاز سنجی بازار منطقه و شناخت ظرفیت های موجود در گیلان باید در کنار هم اتفاق بیفتد تا با رویکرد تخصصی کاستی ها برطرف شود. و در صورت لزوم، فعالیت های اقتصادی را هدایت کند.

انتهای پیام/3389




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید