نقد فیلم ژولیت (2021) | قول دهید مخاطب را شوکه کنید!

پرش “تکان” تلاشی است برای بازگرداندن کیت بکینسیل به دوران اوج خود با یک کمدی اکشن. با مرور این فیلم با زومجی همراه باشید.

تکان یک فیلم اکشن ، کمدی و تا حدودی وحشتناک است. در این فیلم کیت بکینسل بازیگر هالیوودی بازی کرده است که در فیلم هایی مانند دنیای زیرین «“Underworld” ، کلیک کنید “Total Recall 2012” در ایران شناخته شده است ، درباره زنی به نام لیندی است که از اختلال انفجاری متناوب رنج می برد. این بدان معناست که هر کس احساسات خود را برانگیزد ، خشم غیرقابل کنترل را تجربه خواهد کرد.

لایه پایینی فیلم در مورد کنترل و ابراز خشم صحبت می کند و سعی می کند نشان دهد که خشم یک ابزار قدرتمند انسانی است. تکان خوردن فیلمی است که می تواند یک عصر جمعه مفرح را برای شما رقم بزند و دائماً شما را مانند یک شعار روی پوستر فیلم شوکه کند ، اما نه بیشتر.

کیت بکینسیل و اوری پپر در آسانسور در فیلم تکان خوردن (2021)

وکسلر ، کارگردان این فیلم جدید ، صحنه های اکشن فوق العاده ای را دریافت می کند و فیلمنامه او مملو از کمدی موقعیتی است که کمی متناسب است. این ما را نمی خنداند ، اما می تواند باعث لبخند ما شود. این فیلم نشان می دهد که ناتوانی در کنترل خشم گاهی نه تنها می تواند م effectiveثر باشد ، بلکه یک نقطه قوت نیز محسوب می شود. این فیلم به وضوح سعی می کند طرفداران جان ویک را جذب کند. با استفاده از بازیگران کهنه کار ، داستانی بر اساس طرح انتقام و یک قهرمان واحد علیه مافیا و پلیس. همه آنها تلاش می کنند تا قلب مخاطبانی را که از قبل مشتاق جان ویک و ماجراهای او هستند به دست آورند.

به عنوان یک فیلم اکشن ، کارگردان زمان و ریتم فیلم را به خوبی کنترل می کند.

Jolt از بسیاری جهات شبیه به فیلم Crank رقیق شده است. ایده اصلی داستان نیز همین است. اما ظاهر فیلم چندان خشن نیست. داستان چندان بدبینانه نیست و خشونت چندان اغراق آمیز نیست. اسکات وشا فیلمنامه نویس با هوشمندی توانسته است شخصیت کمدی و اکشن را با تغییرات جزئی اما مهم طراحی کند و لندی را از کرانک دور کند. درست است که لیندی هیچ کنترل درونی بر عصبانیت خود ندارد ، اما او شوخ طبع است و این باعث می شود شخصیت او دوست داشتنی باشد.

به عنوان یک فیلم اکشن ، کارگردان زمان ، طول و ریتم فیلم را به خوبی کنترل می کند. موقعیت های کمدی و اکشن ، به ویژه حرکات رزمی شخصیت های لیندی ، به گونه ای طراحی شده اند که قابل باور باشند. البته ، با توجه به سابقه بکینسیل ، این تعجب آور نیست. نماهایی که از شهر داریم سریع ، متناوب و جمع آوری شده اند تا به ما حس واقع گرایی شهر را بدهند. زیرا فیلم بودجه کافی برای حرکت در خیابان های واقعی را نداشت. حتی خیابان های اصلی ، Lindy House و Psychoanalysis ، به وضوح استودیویی و مونتاژ هستند. به طور کلی ، اگر به دنبال فیلمی واقع گرایانه هستید که از علت و معلول جهان ، عشق یا انسانیت به شما بگوید ، یا فیلمی که بتواند همزمان احساسات را برانگیزد. شما را تحریک کنید و آدرنالین خود را بالا ببرید (من در مورد جان ویک صحبت می کنم) این فیلم احتمالاً برای شما مناسب نیست.

جزئیات فیلم ژولیت در زیر نشان داده شده است

کیت بکینسیل در حال تیراندازی است

کیت بکینسیل در نقش خود به عنوان یک دختر سرسخت و جذاب کار درستی انجام می دهد. به طوری که او می تواند با شخصیت خود همدردی خاصی را در بیننده برانگیزد

این فیلم از ابتدا دارای یک قرارداد کمدی سیاه است. داستان طوری پیش می رود که انگار مادربزرگ برای نوه هایش قصه می گوید. در عرض پنج دقیقه ، فیلم به سرعت داستان شخصیت اصلی و چالش هایی را که او در کودکی با آن روبرو بود ، روایت می کند ، که هنوز حل نشده باقی مانده و زندگی امروز او را در بر گرفته است. سپس به سرعت ما را با قسمت اصلی داستان آشنا می کند بدون این که ما را با فلش بک های خسته کننده خسته کند.

لندی که از اختلال انفجاری متناوب رنج می برد ، توسط والدین خود در یک موسسه خاص بستری می شود. از کودکی لیندی تا نوجوانی ، افراد مختلف مانند پزشکان یا دانشمندان سعی کرده اند به او کمک کنند یا از خشم غیرقابل کنترل او به نفع خود استفاده کنند ، اما فایده ای نداشته است. سرانجام او یک روانکاو می یابد که جلیقه ای سیمی به او می دهد که با الکترودهای زیادی به بدن او متصل است تا اگر احساس کرد کنترل خود را از دست داده است ، بتواند شوک الکتریکی (شوک روحی / جسمی) به خود وارد کند.

این وضعیت باعث می شود که لندی بتواند یک رابطه عاطفی ایجاد کند ، اما یک روز با مردی به نام جاستین آشنا می شود که یک حسابدار است. مرد کنار لندی احساس نمی کند که می خواهد به او صدمه بزند. کسی که حتی ممکن است همان فردی باشد که لیندی در زندگی به دنبالش است. جاستین مردی آرام و عاشقانه است. در قرار دوم ، او به لندی احساس امنیت می دهد و ترس های او را کاهش می دهد. متأسفانه بعد از قرار ملاقات دوم ، جسد جاستین با دو گلوله در سرش در سطل زباله پیدا شد. لیندی که نمی تواند منتظر بماند تا پلیس قاتل محبوبش را پیدا کند ، تصمیم می گیرد اقدامی انجام دهد.

خوبی فیلم این است که برتری نسبی لیندی بر اکثر دشمنانش فقط اختلال انفجاری متناوب نیست ، بلکه مهارتهایی است که او در این سالها کسب کرده است. بله ، این اختلال باعث می شود او سریعتر و خشن تر عمل کند ، اما این اختلال تنها دارایی او نیست. در اینجا به یک نکته منفی می رسیم. شکست ناپذیری قریب به اتفاق لیندی همراه با غرور بیش از حد شخصیت او ، او را به یک شخصیت شجاع تبدیل نمی کند. بلکه او را شبیه یک احمق می کند که بی رحمانه در معرض خطر قرار می گیرد.

انگار جولیت مجبور شد دوباره کیت بکینسیل را ببیند ، اما در رسیدن به این هدف شکست خورد.

کیت بکینسیل درست در نقش خود به عنوان یک دختر سرسخت و جذاب عمل می کند ، به طوری که او می تواند با شخصیت خود همدردی خاصی را در بیننده برانگیزد. بدون بازی او ، فیلم نمی تواند سرگرم کننده و هیجان انگیزتر باشد.

با وجود فیلم هایی مانند Underworld ، Van Helsing و Total Recall (2012) در کارنامه خود ، مطمئناً نمی توان به توانایی بکینسیل در اجرای صحنه های اکشن شک کرد. اما نمی توان انکار کرد که او می تواند در ژولیت مانند در تثلیث جهان زیرین بدرخشد.

کیت بکینسیل روی کاناپه در فیلم ژولیت

شخصیت های دیگر ، بازی شده توسط استنلی توچی ، جی کورتنی ، بابی کاناوال و لورن کاکس ، در واقع (بیش از حد) داستانهای مینیمالیستی حضور دارند. انگیزه آنها به اندازه کافی روشن و عمیق نیست. نیازها و خواسته های آنها از نوع آنها فراتر نمی رود و به جز شخصیت لیندی ، هیچ شخصیتی دچار دگرگونی یا رشد درونی نمی شود. گویی این فیلم برای دیدن دوباره کیت بکینسیل ساخته شده است ، اما در رسیدن به این هدف ناموفق بوده است. خوشبختانه بقیه بازیگران توانستند شخصیت های خود را در ارتباط مستقیم با لندی نشان دهند. ژولیت احتمالاً به محض دیدن آن فراموش می شود. با این حال ، هیچ کس نمی تواند انکار کند که این فیلم قادر است لحظات سرگرم کننده بسیاری را در روایت خود ارائه دهد.

مقاله مرتبط

    • بهترین فیلم های اکشن 2021 که باید ببینیم
    • بهترین فیلم های سایبرپانک برای تماشا

به طور کلی ، داستان بر اساس یک شخصیت اصلی و دو شخصیت فرعی است. شخصیت های دیگر تقریبا تزئینی هستند و پایان ابتدایی خود فیلم نشان می دهد که داستان می تواند به نقاط بسیار جالب تری از آنچه که به ما نشان داده اند برسد. از آنجا که کل داستان درباره لیندی است ، موفقیت یا شکست کل فیلم بر دوش اوست. این عملکرد عالی بکی است که شخصیت لیندی را زنده می کند. و به شما امکان می دهد 91 دقیقه سرگرم شوید.

دیدگاهتان را بنویسید