مایکروسافت آپدیت ویندوز 11 22H2 را در برخی از رایانه های دارای تراشه های اینتل مسدود می کند


ویندوز 11 نسخه 22H2 منتشر شد و در نهایت در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. جدا از مشکلات عملکردی این به روز رسانی در سیستم های مجهز به سخت افزار انویدیا، پایدار بوده و برای اکثر افرادی که آن را نصب کرده اند مشکلی ایجاد نکرده است. اما مشکل جدیدی در این آپدیت گزارش شده است که باعث می شود برخی از کامپیوترهای مجهز به پردازنده اینتل با صفحه آبی مرگ مواجه شوند.

این مشکل ناشی از درایورهای صوتی Intel SST است و مایکروسافت می گوید که کاربران آسیب دیده اجازه نصب نسخه 22H2 را نخواهند داشت. این تصمیم برای کاربران ویندوز 10 نیز اعمال می شود. زیرا مایکروسافت به‌روزرسانی مذکور را برای همه پیکربندی‌ها بدون در نظر گرفتن نسخه سیستم عامل مسدود کرده است.

اوایل امروز، فاش شد که مایکروسافت مشکلات سازگاری با به‌روزرسانی 22H2 در سیستم‌های مجهز به تراشه‌های اینتل را در اسناد پشتیبانی خود در تاریخ 22 سپتامبر تأیید کرده است. مستندات بیان می کند که درایور IntcAudioBus.sys در نسخه های قدیمی تر از 10.29.0.5152 یا 10.30.0.5152 مشکلاتی ایجاد می کند.

با مراجعه به بخش Device Manager می توانید بررسی کنید که آیا کنترلر صوتی Intel SST روی سیستم شما وجود دارد یا خیر. سپس به دنبال سخت افزاری با نام «Intel® Smart Sound Technology (Intel® SST) Audio Controller» بگردید. Intel SST پردازنده سیگنالی است که پخش موسیقی و دستورات صوتی را کنترل می کند. این ویژگی با پردازنده های سری Core و Atom کار می کند.

مقاله مرتبط:

ما در حال حاضر نمی دانیم که آیا مایکروسافت آمادگی ایجاد تغییراتی در ویندوز 11 برای رفع مشکل مذکور را دارد یا خیر. اما به نظر می رسد بهترین راه حل، به روز رسانی درایور به نسخه جدیدتر است. می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را در وب‌سایت سازنده رایانه‌تان یا با رفتن به Windows Update > به‌روزرسانی‌های اختیاری بررسی کنید. هنگامی که سیستم عامل خود را به نسخه جدیدتر از 10.29.0.5152 یا 10.30.0.5152 ارتقا می دهید، مشکل توقف سازگاری در به روز رسانی 22H2 ویندوز 11 حل خواهد شد.

با توجه به WindowsLatest، مایکروسافت همچنین مشکل شناخته شده دیگری را که کاربران تجاری را تحت تأثیر قرار می دهد تأیید کرده است. این شرکت می‌گوید که در حال رفع اشکالی است که از کارکرد تنظیمات برگزیده Group Policy در ویندوز 11 جلوگیری می‌کند. وقتی کاربران تجاری از این ویژگی استفاده می‌کنند، عملکردهایی مانند کپی کردن فایل ممکن است از کار بیفتند یا میانبرهای خالی ایجاد کنند.

به روز رسانی تجمعی عمده برای رفع اشکالات ویندوز 11 نسخه 22H2

مایکروسافت در حال حاضر در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی تجمعی بزرگ است که چندین مشکل شناخته شده در ویندوز 11 را برطرف می‌کند. به عنوان مثال، نسخه 22621.607 به‌روزرسانی 22H2 برای ویندوز 11 امکان نصب برنامه‌هایی را که توسط فروشگاه مایکروسافت تأیید نشده‌اند را امکان‌پذیر می‌کند. در این آپدیت باگی که باعث دانلود یا نصب نشدن آپدیت های ویندوز استور شده بود نیز رفع شده است. بر همین اساس، مایکروسافت مشکلات مربوط به کندی روند نمایه سازی را در قسمت جستجوی ویندوز برطرف کرده است.

غول فناوری مستقر در Raymond همچنین مشکل خراب شدن Windows Task Manager هنگام استفاده از حالت های روشن و تاریک را برطرف کرده است. در حال حاضر این شرکت تست بیلد 22621.607 ویندوز 11 را با کاربران کانال Preview آغاز کرده است و در روزها یا هفته های آینده شاهد انتشار عمومی آن خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید