رفتار مخرب والدین پس از طلاق


رفتار نادرست و مخرب والدین پس از طلاق برای فرزند

به گزارش اقتصاد آنلاین، بچه های طلاق مثل هسته سیبی هستند که درست از وسط دو نیم می شود، نه در این نیمه سیب هستند و نه در آن نیم سیب؛ در حال حاضر آنها در بلاتکلیفی هستند. حال تصور کنید در این شرایط حساس برخی از والدین با رفتار نادرست خود فرزندان خود را تخریب کنند. در این مقاله قصد داریم به توصیه های M.Gary Neuman (M.Gary Neuman) نویسنده و مشاور خانواده ۴ اشتباهی که والدین پس از طلاق مرتکب می شوند را معرفی کنیم.

آمار طلاق متاسفانه رو به افزایش است تا جایی که چندی پیش سازمان ثبت احوال از تعلیق آمار طلاق خبر داد. اگر به افزایش سریع آمار طلاق رسیدگی نشود، جامعه با گسترش بی رویه خانواده های تک والدی مواجه خواهد شد. کودکانی که به دلیل طلاق والدین از حضور مستمر پدر یا مادر خود محروم می شوند، به دلیل رفتار نادرست والدین خود در مدیریت بحران طلاق، آسیب های روحی جدی را متحمل می شوند.

نفرت والدین نسبت به فرزند / صفت فرزند

1. کودک را به پیام رسان خود و همسر سابقتان تبدیل می کنید

بسیاری از والدین مطلقه سعی می کنند هر آنچه را که دارند از طریق فرزندانشان به یکدیگر منتقل کنند. والدینی که از کودک خود به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می کنند، فشار روانی زیادی بر فرزند خود وارد می کنند. بنابراین، مدیریت موقعیتی که خود والدین قادر به کنار هم قرار دادن آن نیستند بر عهده فرزندشان است. اما ارسال ایمیل راه بسیار مناسب تری برای برقراری ارتباط با همسر سابقتان است.

در مکالمات ایمیلی، والدین اغلب سعی می کنند خود را به موضوعات مربوط به تربیت کودک محدود کنند. بنابراین، مکالمات ایمیلی کمتر احتمال دارد که بحث را به نقاط تنگ بکشاند و زخم های قدیمی را باز کند. علاوه بر این، ایمیل یک پیام کتبی است که در صورت لزوم می تواند در دادگاه ارائه شود. به همین دلیل هر یک از طرفین سعی خواهند کرد دقت بیشتری در محتوای ایمیل های ارسالی داشته باشند.

اما اگر مجبورید با همسر سابقتان تلفنی یا رو در رو صحبت کنید، کنترل داشته باشید و منحرف نشوید، و مهمتر از همه، حتی اگر افراد مهم تان عصبانی هستند، مراقب باشید که خود را قربانی نکنید. خشم خود را قرار ندهید هر وقت دیدید که بحث به حاشیه کشیده می شود، مثلاً می توانید بگویید: «احساس شما را درک می کنم، اما الان اینجا هستم که فقط در مورد وضعیت تحصیلی سپهر صحبت کنم، نه چیز دیگری. ” بنابراین توصیه می شود در راه ارتباط با همسر سابق خود سلامت روان فرزندتان را در اولویت قرار دهید.

2. احساساتی را که باید به مشاور بگویید با فرزندتان در میان بگذارید

نوجوانان دوست دارند احساس کنند که تحت کنترل هستند، اما دنیای آنها پس از طلاق زیر و رو می شود. درست نیست که با فرزندتان در مورد جزئیات طلاق یا احساسات عصبانیت نسبت به همسر سابق خود صحبت کنید. با این کار به کودک اطلاع می دهید که چقدر اوضاع بد است، در حالی که او فقط ناراحت است و دوست ندارد احساس کند که کنترلی بر اوضاع ندارد. سعی کنید نقش خود را به عنوان والدین نادیده نگیرید. باید حد و مرزهای خود را رعایت کنید و به جای توسل به کمک از کودک مثلاً از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. قرار دادن فرزندتان در ردیف شما کار اشتباهی است که به فرزندتان آسیب می رساند.

3. بدون در نظر گرفتن احساسات کودک، مدام به همسر سابق خود توهین می کنید

کودکان نیاز دارند والدینشان آنها را درک کنند، اما احساسات آنها پس از طلاق شدید می شود. برای کمک به فرزندتان، باید به حرف های او گوش دهید و مهمتر از آن، به فرزندتان دیکته نکنید که در مورد همسر سابقتان چه احساسی باید داشته باشد. البته ممکن است سخت باشد، اما هرگز نباید در مقابل فرزندتان از همسر سابق خود بدگویی کنید. مثل اینکه دارید از فرزندتان انتقاد می کنید، چون بالاخره نیمی از وجود فرزندتان ریشه در همسر سابقتان دارد.

سعی کنید به آنچه از فرزندتان می شنوید پاسخ دقیق بدهید، مثلاً بگویید: “وقتی فهمیدی پدرت می خواهد دوباره ازدواج کند، خیلی ناراحت به نظر می رسد؟” فقط به حرف فرزندتان گوش دهید و نشان دهید که درک می کنید، اما لازم نیست راه حل خاصی در کیف خود داشته باشید. همچنین می توانید به فرزندتان پیشنهاد دهید که احساساتش را بنویسد و با همسر سابقش در میان بگذارد، اما اگر نمی خواهد او را مجبور نکنید. احساسات فرزندتان را جدی بگیرید و بدانید که زخمی که بر روح او وارد شده تنها با ارتباط صادقانه و درک متقابل قابل التیام است.

4. هر بار که فرزندتان با همسر سابقتان ملاقات می کند، یا چیزی نمی گویید یا سؤالات پیچیده ای می پرسید

در مورد روزهایی که فرزندتان با سابقتان می گذراند حساس نباشید. کافی است فکر کنید که به خانه یکی از اقوام مانند عمه یا دایی رفته است. نپرسیدن از فرزندتان در مورد زمانی که با همسر سابقش سپری کرده، او را مضطرب می کند و این احساس را به او منتقل می کند که اجازه ندارد دنیای پدر و مادرش را با یکدیگر مخلوط کند، در حالی که در واقع باید به راحتی بیاید و برود. . اما این کار درستی نیست که زیاد آن را خراب کنید، زیرا فرزندتان را در وضعیت روانی غیرقابل تحملی قرار می دهید. در عوض، توصیه می شود برای کاهش اضطراب از کودک خود سؤالات سرگرم کننده و کلی بپرسید.

والدینی که با رفتار نادرست فرزندان خود را آزار داده اند چگونه می توانند اشتباهات خود را جبران کنند؟

پس از خواندن این مقاله، بسیاری از والدین مطلقه ممکن است متوجه اشتباهاتی شوند که ناخواسته با فرزندان خود مرتکب شده اند. اما شما هنوز فرصت دارید تا آسیبی را که در نتیجه طلاق و مدیریت نادرست به فرزندتان وارد کرده اید جبران کنید. کودک شما به ویژه در اوایل تا اواسط نوجوانی بخشنده است، اما تعدیل خشم او در اواخر نوجوانی ممکن است کمی دشوارتر باشد. برای جبران اشتباهات خود می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید:

از فرزندتان عذرخواهی کنید و مطمئن باشید که عذرخواهی بابت اشتباهاتتان تاثیر زیادی در بهبود رابطه شما خواهد داشت.

به فرزندتان توضیح دهید که چه رفتاری را اشتباه انجام داده اید و سپس سعی کنید از آن نقطه به بعد رفتار خود را اصلاح کنید.

از فرزندتان بخواهید هر بار که شروع به توهین به همسر سابق خود می کنید به خود بیاید و از تکرار رفتار اشتباه خود دست بردارید. به عنوان مثال به کودک بیاموزید که در چنین مواقعی دست خود را بلند کند تا به شما یادآوری کند که اشتباه می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید