شروع نوبت اول آزمون نمونه دولتی سال 1402 در استان اردبیل



ایسنا/اردبیل اولین دوره آزمون نمونه دولتی سال 1402 همزمان با آزمون سراسری در استان اردبیل آغاز شد.

اسماعیل چمنی نهم آذرماه در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در اردبیل از برگزاری اولین دوره آزمون سراسری 1402 همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود. این آزمون در دو روز پنجشنبه و جمعه 29 و 30 برگزار می شود و کلاس های صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.
وی افزود: گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج شنبه با 10 هزار و 150 داوطلب، گروه آزمون زبان های خارجی عصر پنجشنبه با 1.23 داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی صبح جمعه با 5 هزار و 920 داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح جمعه در استان اردبیل برگزار می شود. 1341 داوطلب و عصر جمعه در گروه آزمایشی هنری با 526 داوطلب.

چمنی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال 1402 با شرکت 11 هزار و 90 داوطلب زن و 7 هزار و 870 داوطلب مرد، در مجموع 18 هزار و 960 داوطلب در شهرستان اردبیل، حوزه های چهارگانه دانشگاه محقق اردبیلی، پیام نور. آموزش دانشگاه اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در اردبیل و شهرهای بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر، نمین و خلخال برگزار می شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز برای اولین بار در روزهای اخیر با حضور اعضای شورای تامین استان و نمایندگان نهادهای ذیربط در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های سراسری استان اردبیل با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای اجرای ایمن، سالم و عادلانه این آزمون در تمامی حوزه های امتحانی اندیشیده شده است، گفت: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، آمبولانس. ، آتش نشانی، توزیع برق، خط لوله گاز و سایر سازمان ها درگیر تست هستند.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره آزمون سراسری در فصل زمستان، افزود: از آنجایی که موتورخانه های دانشگاه محقق اردبیلی هوشمند و متناسب با دمای محیط هستند، داوطلبان و خانواده هایشان نباید نگرانی داشته باشند. در آن دیدگاه همچنین به نفع خانواده های داوطلبان، پارکینگ و مساجد دانشگاه آماده اسکان خانواده ها می باشد.

چمنی با بیان اینکه نتایج این آزمون اسفندماه سال جاری از طریق سازمان سنجش اعلام می شود، خاطرنشان کرد: مرحله دوم آزمون سراسری تیرماه سال آینده برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید