تفاوت گیتار آکوستیک و کلاسیک از زبان فروشگاه سازکالا

یکی از اولین سوالاتی که برای کسانی که می خواهند گیتار را به تازگی شروع کنند این است که چه گیتاری باید برای پیشرفت خود ایجاد کنم.

در پاسخ ، بسیاری از اساتید اشاره می کنند که خرید گیتار آکوستیک یا کلاسیک می تواند شما را برای نواختن در سبک های مختلف آماده کند. همچنین ، اگر شروع به نواختن با این دو نوع گیتار کنید ، می توانید به راحتی گیتار باس یا گیتار الکتریک بزنید. اما اینجاست که بسیاری از افراد دچار سردرگمی می شوند که کدام یک از این دو گیتار برای آنها مناسب است؟ تفاوت بین آنها چیست و کدام یک به آنها فرصت پیشرفت سریعتر را می دهد؟ در ادامه این مقاله ، تفاوتهای اساسی و کوچک بین گیتارهای آکوستیک و کلاسیک را مورد بحث قرار می دهیم تا بتوانید راحتتر و با اطمینان بیشتر بین این دو ساز یکی را انتخاب کنید. با ما بمان.

چرا شروع به نواختن با گیتارهای آکوستیک و کلاسیک بهتر است؟

اگرچه باید نواختن ساز مورد علاقه خود را شروع کنید ، بسیاری از استادان گیتار معتقدند که نوازندگانی که کار خود را با نواختن گیتارهای کلاسیک و آکوستیک آغاز می کنند ، سرعت پیشرفت بهتری دارند و می توانند به راحتی این کار را ادامه دهند. مدلهای دیگر گیتار مانند گیتار باس یا گیتار الکتریک را بیاموزید. اما دلیل این امر این است که گیتارهای آکوستیک و کلاسیک سیم های نرم تری نسبت به گیتارهای الکتریکی دارند و این باعث می شود اکثر تمرینات خود را انجام دهید. نکته بسیار مهم دیگر این است که این گیتارها به طور کلی ارزانتر از گیتارهای برقی هستند و برای بازی و تمرین با آنها نیازی به تقویت کننده یا کارت صدا نخواهید داشت. به راحتی می توانید آنها را با خود حمل کرده و در حین سفر ساز خود را تمرین کنید.

حالا که فهمیدید چرا گیتارهای آکوستیک یا کلاسیک به نوازندگان مبتدی پیشنهاد می شود ، بیایید به تفاوت های اساسی بین این سازها بپردازیم.

فرم بدن و مواد گیتار

موادی که برای ساخت گیتارهای آکوستیک و کلاسیک استفاده می شود در اکثر قسمتها دقیقاً یکسان است. برای تولید این سازها از چوب های یک تکه یا چند لایه استفاده می شود که آنها نیز بر اساس قیمت ساز انتخاب می شوند. گیتارهای گران قیمت با استفاده از چوب یک تکه ساخته می شوند و برای تولید گیتارهای ارزان قیمت لمینت می شوند.

اما طراحی بدنه این دو ساز به طور کلی با یکدیگر متفاوت است. یکی از محبوب ترین بدنه هایی که برای گیتارهای آکوستیک استفاده می شود ، بدن Dreadnought است. ابعاد این بدنه بسیار بیشتر از گیتارهای کلاسیک است. بنابراین اگر می خواهید نوازندگی را در سنین پایین شروع کنید ، گیتارهای کلاسیک از ابعاد کوچکتری استفاده می کنند. اما بسیاری از شرکت های سازنده گیتار آکوستیک از قطعاتی استفاده می کنند که به نوازندگان اجازه می دهد به راحتی به فرت های بالاتر دسترسی داشته و ملودی ها و تکنوازی های مختلف را بنوازند. Cutaways در گیتارهای کلاسیک کمتر رایج است و طرح های گیتار آکوستیک از این نظر برتری دارند.

تخته فورت

یکی از مهمترین قسمتهای گیتارهای آکوستیک و کلاسیک ، که نه تنها در نواختن آنها بلکه در صدایشان نیز تأثیر بسزایی دارد ، تخته فرتی است که برای این سازها استفاده می شود. اما هنگام نواختن این گیتارها یک نکته را باید در نظر داشت این است که فرت برد گیتارهای کلاسیک بسیار گسترده تر از گیتارهای آکوستیک است. این باعث می شود روش آکورد در این سازها کمی متفاوت باشد. گیتارهای آکوستیک ، مانند گیتارهای برقی ، دارای نقاطی در صفحه فرت هستند که به شما کمک می کند تا راحت تر فرت ها را تشخیص دهید. به این نقاط منبت می گویند. هیچ تزیینی روی گیتارهای کلاسیک وجود ندارد و شما در کنار یک تخته بدون نقطه هستید.

تارهای گیتار آکوستیک

قیمت گیتار

قیمت گیتارهای کلاسیک به طور کلی کمتر از گیتارهای آکوستیک است. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که بسیاری از مردم برای شروع نواختن به گیتارهای کلاسیک روی می آورند ، اما بسیاری از نوازندگان نیز خرید گیتار برقی را توصیه می کنند.

مواد زهی در گیتارهای آکوستیک و کلاسیک

حال که به تفاوت سیم های این دو گیتار رسیده ایم ، بهتر است نکته ای را به شما بگوییم تا تفاوت اساسی این دو گیتار را بهتر درک کنید. گیتارهای آکوستیک و کلاسیک در واقع هر دو گیتار آکوستیک هستند ، اما گیتارهای کلاسیک گیتارهایی با سیم های نایلونی هستند و گیتارهای آکوستیک گیتارهایی هستند که سیم های آنها از فلز (به طور خاص) ساخته شده است. ، فولاد). این ممکن است در ابتدا کمی شما را گیج کند ، اما وقتی به نام انگلیسی این گیتارها نگاه کنید ، آن را کاملاً متوجه خواهید شد. نام اصلی گیتارهای کلاسیک Acoustic Nylon و نام اصلی گیتارهای آکوستیک Acoustic Steel است.

شما می توانید حدس بزنید که تفاوت مواد در تارها چقدر روی صدای این گیتارها که خط تولید و نام آنها به طور کلی از یکدیگر جدا شده است تأثیر زیادی دارد. تارهای نایلونی مورد استفاده برای گیتارهای کلاسیک نه تنها حس متفاوتی دارند ، بلکه صدایی بسیار ملایم تر ، دلپذیرتر و به اصطلاح گرمتر تولید می کنند.

از سوی دیگر ، سیم هایی که برای گیتارهای آکوستیک استفاده می شود ، صدای واضح تر ، بلندتر ، بلندتر و واضح تر تولید می کند. تارهایی که برای این گیتارها استفاده می شود همیشه از فولاد نیست و شرکت های تولید کننده سیم گیتار نیز از موادی مانند برنز و نیکل برای تولید سیم های این گیتار استفاده می کنند. حسی که سیم های گیتار آکوستیک به شما منتقل می کنند بسیار شبیه به سیم های گیتار الکتریک است و ممکن است انگشتان شما هنگام نواختن کمی درد کنند. این دلیل دیگری است که اکثر مردم به گیتارهای کلاسیک روی می آورند.

تفاوت بین گیتار آکوستیک و گیتار کلاسیک

صدا و سبک گیتار

همانطور که گفته شد ، متریال سیم های مختلف باعث می شود صدای این گیتارها بسیار متفاوت از یکدیگر باشد. اما با استفاده از هر یک از این گیتارها ، در چه سبک هایی می توانید بازی کنید؟

اگر از طرفداران سبک موسیقی Gypsy King هستید بازی می کند ، بهتر است برای خرید گیتار کلاسیک بروید. همچنین می توانید از این گیتارها برای نوشتن قطعات کلاسیک به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. سبک های دیگر که با گیتارهای کلاسیک نواخته می شود شامل پاپ و فلامنکو است که طرفداران زیادی دارد.

اما به غیر از این ، تقریباً همه سازهای چنگ دیگر از گیتارهای آکوستیک برای ضبط یا آهنگسازی آهنگهای خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، از گیتارهای آکوستیک در سبک هایی مانند بلوز ، کانتری ، راک و حتی متال و پاپ استفاده می شود. بنابراین اگر می خواهید در این سبک ها بازی کنید ، بهتر است یک گیتار آکوستیک تهیه کنید.

بهترین گزینه ها برای خرید

گیتار کلاسیک

اما اکنون که تصمیم به خرید یکی از این گیتارها گرفته اید ، می خواهیم گیتارهای هر یک از این دو دسته را که برای شروع نوازندگی بسیار مناسب هستند به شما معرفی کنیم.

برای خرید گیتارهای کلاسیک ، می توانید یکی از دو گیتار Yamaha C70 یا گیتار بسیار محبوب Yamaha C40 را انتخاب کنید. Yamaha C40 یکی از محبوب ترین گیتارهای کلاسیک در سال های اخیر است که توسط بسیاری از نوازندگان مبتدی راه اندازی شده و سالها مورد استفاده قرار گرفته است. چوب با کیفیت بالا و سخت افزار بسیار خوب این گیتار را به گزینه ای تبدیل کرده است که می توانید در سبک های فلامنکو ، کلاسیک و پاپ از آن استفاده کنید.

گیتار آکوستیک

برای گیتارهای آکوستیک ما دو گیتار Ibanez PF15 و Cort AD810 را به شما پیشنهاد می کنیم. این گیتارها نه تنها قیمت بسیار مناسبی دارند ، بلکه کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز دارند و صدایی زیبا به شما می دهند.

نتایجی که اظهار شده

اگرچه بهترین راه برای خرید گیتار ، تست گیتارهای مختلف است که می توانید علاوه بر مشاهده قیمت گیتار سازکالا ، آنها را تست کنید ، اما با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله ، می توانید به راحتی اولین گیتار خود را خریداری کنید و یک خرید دلپذیر را تجربه کنید.

پایان گزارش آگهی

این مقاله فقط برای اهداف تبلیغاتی است و زومجی هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید