تشدید جنگ در اوکراین/ شلیک موشک از دریای سیاه و تخلیه برخی شهرها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنگ در اوکراین شدت گرفته و ارتش روسیه از دریای سیاه به سمت اوکراین موشک شلیک کرده است.

گفته می شود صدای انفجار در مرکز منطقه بوده است میکولایف در جنوب اوکراین متوقف نمی شود و پدافند هوایی فعال اوکراین فعال می شود.

در همین راستا فرماندهی عملیات جنوب اوکراین اعلام کرد که روس ها شامگاه شنبه با 4 فروند ناو موشک به مواضع آنها در دریای سیاه حمله کردند. اندازه آنها کالیبر را تقویت کردند.

شهردار میکولایف او در جنوب اوکراین که شهر آن مورد اصابت موشک روسی قرار گرفت، گفت: دفاع ما ادامه دارد.

در همان زمان، مشاور وزیر دفاع اوکراین گفت که گروه شبه نظامی واگنر او 10 ماه است که نمی تواند باخموت و حتی اکنون نیز حملات ارتش روسیه نمی تواند چیزی را بهبود بخشد.

همچنین مطابق با اطلاعیه مدیر کل سازمان انرژی اتمی تخلیه شهرنشینان پر انرژی در زاپوریژژیا، جایی که نیروگاه هسته ای اوکراین در آن قرار دارد، آغاز شده است. بر این اساس ترس از افزایش حملات راکتی دلیل تخلیه این شهر در مجاورت نیروگاه اتمی اوکراین اعلام شد.

زنگ خطر در کیف و مناطق شرقی و جنوبی اوکراین نیز شنیده می شود.

انفجار در دنیپرو من خرسون همچنین باعث به صدا درآمدن زنگ خطر شد.

در سمت جلو باخموت همچنین اعلام شد که «رمضان قدیروف“، رهبر چچن و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، یکی از جنگجویان شرکت شبه نظامی خصوصی واگنر برای پیوستن به نیروهای گردان خود باخموت تماس گرفت

قدیروف روز شنبه در پیامی تصویری به سربازان واگنر او گفت: «س م سی واگنر آنها افراد بسیار خوب و شجاعی هستند و مهم است که به ما بپیوندند زیرا آنها پایان کار را می دانند. اگر پیش ما بمانید، به شما قول می دهم بیشتر از آنچه امروز دارید به شما می دهیم، شرایط بهتری را ایجاد می کنیم. ما سعی خواهیم کرد همه چیز را برای شما درجه یک کنیم.

قدیروف وی همچنین تصویری از نامه خود به پوتین را منتشر کرد که حاکی از فعال شدن این نیروها است باخموت با اشاره به

یوگنی دیروز پریگوژینرئیس واگنر آن را در تاریخ 10 ارسال کرد ممکن است یعنی تا سه روز دیگر موقعیت باخموت به رهبر چچن تحویل خواهد داد.

رهبر چچن همچنین گفت که اگر واگنر تصمیم به رفتن گرفت باخموت خوشحال خواهم شد که مواضع برادر بزرگتر، پریگوژین کنترل را به دست گرفتن

نیروهای تحت رهبری قدیروفاگرچه او رسماً بخشی از ساختارهای امنیتی روسیه است، اما آنها به او وفاداری شخصی دارند.

دیروز فرمانده واگنر وی تاکید کرد که ممکن است نیروهایش به دلیل کمبود مهمات مجبور به عقب نشینی شوند. وی یادآور شد: وزارت دفاع روسیه از اکتبر 2022 تنها 32 درصد مهمات لازم را در اختیار این گروه قرار می دهد. واگنر تحویل داده شده است

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه 2022 (5 مارس 1400)، این شهر باخموت در مجاورت دونتسکاین یکی از اهداف اصلی نیروهای روسی بود و به مرکز درگیری تبدیل شد.

مبارزه کردن باخموت دو روز پیش، وزارت دفاع آمریکا از اختصاص 300 میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد. این خبر را وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید