اگر شناسنامه قدیمی دارید بخوانید / شناسنامه جدید چند روزه صادر می شود؟



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هاشم کارگر در تشریح آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه صدور و تحویل کارت ملی دو سال و شش ماه تاخیر داشته است. کارت که حدود 10 میلیون کارت ملی است. شامل هوشمن که خوشبختانه در پایان سال گذشته 10 میلیون کارت صادر شده و بدهی قبلی تکمیل شده است.

ثبت ملی کارت های هوشمند در نیمه دوم سال به روز می شود

وی تاکید کرد: تلاش داریم در نیمه نخست امسال حدود 5 میلیون ثبت نام جدید تحویل دهیم که تعدادی از آنها مربوط به سال 1400 و بیشتر به سال 1401 است تا با همکاری همکاران ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام شود. به روز رسانی در نیمه دوم سال جاری و تحویل کارت به هر متقاضی در کمتر از یک ماه.

اعتبار کلیه کارت های ملی تا سال 1405

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: بر اساس آنچه قبلا در رسانه ها منتشر شده بود تمامی نقشه های ملی تا سال 1405 اعتبار خواهند داشت. اما برای موضوع تمدید کارت ملی یکی از اقداماتی که دنبال می کنیم بررسی مجدد و تحقیق مجدد کارت ملی است.

وی ادامه داد: یعنی تحقیقات کارت های ملی هوشمند فعلی به 15 سال قبل برمی گردد که با توجه به تغییراتی که در حوزه فناوری ایجاد شده است، بی شک باید نگاهی به وضعیت کلی کارت های ملی داشت تا بتوان این کارت ها را صادر کرد. متقاضیان با کمترین هزینه و کارآمدترین. به عنوان مثال یکی از مواردی که مورد اعتراض قرار می گیرد، روش عکاسی به کار رفته در نقشه های ملی است که مطمئناً در مطالعات توسعه پس از 1405 مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ثبت نام چهره جدید افراد برای تمدید کارت ملی/برای استفاده از قابلیت کارت ملی نیازمند کارتخوان های مختلف هستیم.

کارگر تاکید کرد: قطعاً در تمدید کارت ملی باید چهره جدیدی از افراد ثبت شود که در بررسی تمامی راهکارهای مناسب و استفاده از آخرین فناوری ها بررسی می شود. کارت ملی فعلی نیز دارای ویژگی های بسیاری است. اما برای استفاده از این امکانات به کارتخوان های مختلفی نیاز است که گاهی اوقات استفاده از این ویژگی ها را با مشکل مواجه می کند.

احراز هویت افراد باید در صورت نبود / فعالیت سیستم احراز هویت و تشخیص چهره در کشور انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال در پاسخ به سوالی درباره سیستم تشخیص چهره ایرانیان گفت: پردازش تصویر در زمینه های مختلفی در دنیا استفاده می شود. در واقع، احراز هویت باید آفلاین باشد، بنابراین باید سیستمی وجود داشته باشد که بتواند چهره افراد را تشخیص دهد و اصالت هویت فرد را تأیید کند. این سامانه در حال حاضر مبتنی بر ظرفیت های تولید داخل بوده و مورد استفاده قرار می گیرد و در آینده سامانه تشخیص چهره توسط سایر سامانه های سازمان مادر در کشور مانند «هادا» مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امکان تعیین بازه زمانی تغییر شناسنامه

وی در خصوص مبادله شناسنامه نیز گفت: بازه زمانی برای مبادله شناسنامه نگذاشته ایم. اما توصیه جدی ما این است که شهروندان شناسنامه خود را تغییر دهند. به این ترتیب داده های آنها نیز در پایگاه ثبت احوال به روز می شود و از بسیاری از سوء استفاده ها جلوگیری می شود و البته می توان پس از هماهنگی با ارگان های مختلف، بازه زمانی تعویض شناسنامه را نیز مشخص کرد.

صدور شناسنامه جدید یک تا سه روز طول می کشد

این کارگر در خصوص زمان مورد نیاز برای تعویض و صدور شناسنامه جدید گفت: در سازمان ثبت احوال صدور شناسنامه یک تا سه روز طول می کشد اما بحث زمان پست و رسیدن به آن است. متقاضی مربوط به پست و در شهرهای بزرگ طولانی تر است.

مجوز ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولتی مستلزم رعایت مقررات است

وی تاکید کرد: دفاتر پیشخوان کشوری خدمات دهنده دولتی هستند و ضوابطی برای ارائه خدمات ثبت احوال وجود دارد که در صورت رعایت آنها، سازمان مادر مجوز ارائه این خدمات را به آنها می دهد.

محاسبه و انتشار نرخ باروری در سال 1401 به زودی انجام می شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره ارائه آمار ثبت احوال توسط سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال سازمانی است که تمامی آمارها را بر اساس داده های ثبتی ارائه می کند؛ در صورتی که این آمار توسط سازمان ثبت احوال کشور ارائه شود. بنابراین، این آمار قابل اعتماد است. بر این اساس نرخ باروری سال 1400 محاسبه و منتشر شد و به زودی نرخ باروری سال 1401 محاسبه و منتشر خواهد شد.

صدور گواهی ولادت و فوت به صورت الکترونیکی در یک ماه آینده

وی در خصوص صدور گواهی ولادت و وفات الکترونیکی گفت: در تلاش هستیم فرآیندها الکترونیکی شود و در این راستا در یک ماه آینده صدور گواهی ولادت و فوت الکترونیکی اجرایی می شود.

خدمات جدید ثبت احوال برای مشاهده شجره نامه ها و ویرایش آدرس افراد

کارگر در بخش دوم سخنان خود به سامانه «سحیم» سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و افزود: بستری برای ارائه کلیه خدمات ثبت احوال در قالب آن در تعامل با مردم فراهم شده است که در حال حاضر دارای 19 خدمت است. در این سیستم و تعداد این خدمات روز به روز در حال افزایش است. یکی از اقدامات سازمان شجره نامه مشاهده مشخصات فرد، پدر، مادر و کلیه فرزندان است و اسامی افراد در پایگاه ثبت خانواده نیز قابل مشاهده است و امکان ویرایش وجود دارد. فعال شد. برای همه آنها

وی تاکید کرد: این شجره نامه روز به روز کاملتر می شود. بدون شک یکی از مهم ترین مسائل کشور روابط علت و معلولی و نسبی است که در مسائل اقتصادی و … بسیار مهم است و صحبت از یک ذی نفع در مسائل اقتصادی در حال حاضر در کشور ما جایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید