انویدیا از رکورد فروش این شرکت در سه ماه گذشته با افزایش چشمگیر درآمد بازی خبر می دهد

انویدیا اخیراً در گزارش عملکرد سه ماهه دوم خود 6.5 میلیارد دلار محصولات به فروش رسانده است که رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می شود.

بر اساس گزارش رسمی انویدیا ، این شرکت در کل سه ماهه گذشته 6.5 میلیارد دلار فروش ناخالص ثبت کرده است که 15 درصد بیشتر از دوره قبل و 68 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این رقم یک رکورد جدید در تاریخ شرکت آمریکایی ایجاد کرد و 2.37 میلیارد دلار سود خالص به همراه داشت. انویدیا این دستاورد را تا حد زیادی مدیون شکستن رکوردهای جدید در زمینه محصولات بازی این شرکت است.

وقتی این ارقام را با سه ماهه مشابه سال گذشته مقایسه کنیم ، خواهیم دید که نزدیک به 3 میلیارد دلار از این مبلغ از بخش بازی محصولات این شرکت تامین شده است که نسبت به سال گذشته 85 درصد افزایش نشان می دهد. این امر عمدتا به دلیل هزینه های متعادل تر تولید و دسترسی به کارت های گرافیک سری RTX نسبت به سال گذشته است. سایر محصولات این شرکت مانند تجهیزات مرکز داده و پردازنده های حرفه ای تولید گرافیک نیز در سالهای اخیر در بهترین وضعیت خود قرار دارند.

بخش محصول انویدیا “OEM and Other” ، که شامل GPU ها و سایر تجهیزات تولید شده برای شرکت های دیگر است ، همچنین بیشترین رشد را در میزان فروش خود نسبت به سال های گذشته تجربه می کند. این شرایط در مورد محصولات فرعی CPM Corporation نیز صدق می کند. این بخش از محصولات انویدیا مربوط به پردازنده ها و تجهیزات مربوط به استخراج رمزنگاری است. کارت های گرافیک معدن و سایر تجهیزات مرتبط نیمی از 409 میلیون دلار فروش OEM و سایر موارد را به خود اختصاص داده است. انویدیا انتظار دارد آن را دو برابر کند. علیرغم آمارهای مثبت فروش محصولات انویدیا ، ارزش سهام شرکت نسبت به زمان گزارش مالی سه ماهه قبل کاهش نسبی را نشان می دهد.

لوگوی Nvidia در ساخت این شرکت

بر اساس آخرین طبق آمار بازار کارت گرافیک های انویدیا و AMD ، کارت های گرافیک سری RTX 3000 بار دیگر با کاهش 6 درصدی قیمت مواجه شده و به ارزش واقعی خود نزدیک می شوند. این خبر در شرایطی منتشر می شود که دقیقاً عکس آن در تیم قرمزها صادق است. کارت های گرافیکی AMD Radeon RX 6000 از اوایل ماه مه تا 4 ژوئیه روند نزولی داشتند ، اما به آرامی دوباره در حال افزایش هستند. از نظر دسترسی به کارت های گرافیک RTX 3000 ، وضعیت تقریباً ثابت است. RTX 3060 Ti و RTX 3070 Ti هنوز نادرترین پیشنهادات انویدیا در بازار هستند.

آمارهای دیگر نشان می دهد که کارت های گرافیکی جدید انویدیا 11 برابر بیشتر از محصولات AMD به فروش می رسند. در واقع ، انویدیا یازده محصول سری GeForce RTX 3000 را به ازای هر پردازنده گرافیکی Radeon RX 6000 فروخته است.

در زیر می توانید جدول درآمدهای مربوط به بخش های مختلف محصولات Nvidia در دوره های سه ماهه را مشاهده کنید. مبالغ ذکر شده به میلیون دلار است.

آمار فروش محصولات انویدیا در سه ماهه دوم سال 2022

در پایان ، نظرات خود را در این مورد با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید