انتشار آخرین کتاب حمیدرضا صدر؛ داستان مبارزه با یک بیماری

جدیدترین کتاب دکتر حمیدرضا صدر به زودی روایت آن مرحوم در مورد مبارزه وی با بیماری وی منتشر می شود.

دکتر حمیدرضا صدر ، نویسنده ، منتقد فیلم و کارشناس فوتبال ، چندی پیش بر اثر بیماری درگذشت. چندی پیش غزاله صدر ، دخترش ، از انتشار آخرین کتاب دکتر صدر خبر داد. حمیدرضا صدر در این کتاب مبارزه خود با بیماری خود را روایت کرده است. جدیدترین کتاب دکتر حمیدرضا صدر با عنوان “از قیطریه تا شهرستان اورنج: وقایع نگاری یک مرگ از پیش تعیین شده” است. غزاله صدر درباره این کتاب می نویسد: “این کتاب توسط پدرم نوشته شده است تا از زندگی ، بیماری ، مبارزه و مرگ برای شما بگوید.” کتاب «از قیطریه تا شهرستان اورنج: وقایع نگاری مرگ از پیش تعیین شده» به زودی به عنوان جدیدترین اثر حمیدرضا صدر منتشر می شود.

به نقل از مهدی یزدانی خرم ، نویسنده و منتقد ادبی ، درباره آخرین کتاب حمیدرضا صدر آمده است:

“در طول این سه سال ، با اصرار آنها ، خبری از بیماری آنها منتشر نشد. وقتی دکتر صدر متوجه شد که آنها مبتلا به بیماری پیشرفته هستند و برای درمان به ایالات متحده می روند ، به ما گفتند که می خواهند در مورد بیماری و روزهایی که با آن می گذرانند ، و شرایط آنها این بود که کتاب بعد از مرگ آنها منتشر شود. در طول این سالها ، آنها یادداشت های خود را نوشتند و وصیت کردند که آخرین فصل توسط دخترشان نوشته شود ، و این فصل ، توسط دختر آنها غزاله صدر ، بسیار تکان دهنده است و آخرین لحظات پزشک و آنچه را که با هم گذرانده اند شامل می شود. این کتاب چند روز پس از مرگ آنها تکمیل شد و تحویل من و نشر چشمه شد. این یک کتاب تلخ است و دارای ارزش ادبی بالایی دارد. “و من به ندرت چنین شخصی را در ایران دیده ام که به طور مستقیم و قدرتمند با بیماری خود روبرو شود و در متن با آن مقابله کرده و درباره آن صحبت کند. این کتاب بسیار تأثیرگذار است و ارزش روایی منحصر به فردی دارد. “

دکتر حمیدرضا صدر کتابهایی از قبیل روزی روزگاری در فوتبال ، مقدمه ای بر تاریخ سینمای ایران ، پسری روی سکوت: وقایع نگاری چهار دهه فوتبال ایران ، نیمکت داغ: از حشمت مهاجرانی تا الکس فرگوسن نوشته است. و ژوزه مورینیو آیا شما کاربران زومجی تا به حال کتابی از دکتر صدر خوانده اید؟ نظر شما در مورد نوشته های او چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید