افشای فایل های محرمانه و کد منبع اینتل و AMD پس از هک شدن به سایت گیگابایت

چندی پیش ، وب سایت گیگابایت مورد حمله ویروس باج افزار گروه RansomEXX قرار گرفت. و 112 گیگابایت اطلاعات داخلی از شرکت به سرقت رفته است. اکنون به نظر می رسد که هکرها این اطلاعات را در اینترنت منتشر کرده اند.

به گزارش سایبرنیوز ، هکرهای وب سایت رسمی گیگابایت اطلاعات سرقت شده در حمله باج افزار هفته گذشته را فاش کردند. گفته می شود که 7 گیگابایت فایل گیگابایت ، کد منبع اینتل و اسناد AMD از جمله اطلاعات منتشر شده است.

ظاهراً پرونده ها ابتدا در وب سایت RansomEXX ارسال شده بودند و پس از امتناع گیگابایت از باج ، هکرها فایل ها را از طریق انجمن های خود در دسترس عموم قرار دادند. یکی از منابع اینتل برنامه Intel Manageability Commander است که هم اکنون در کنار اطلاعات حساس و محرمانه AMD در دسترس عموم قرار گرفته است.

اما بسیاری از داده های گیگابایت در داده های منتشر شده وجود ندارد و نشان می دهد که کار هکرها با این شرکت هنوز به پایان نرسیده است. در حقیقت ، بخش کوچکی از این 112 گیگابایت در حال حاضر در اینترنت فاش شده است ، که به نظر می رسد تا کنون اطلاعات شخصی کاربران محصولات گیگابایت را شامل نمی شود.

اطلاعات ارائه شده توسط گروه RansomExx از گیگابایت

همانطور که گفته شد ، گروه باج افزار مسئول این حمله RansomExx است که ادعا می کند حداقل 112 گیگابایت داده دارد که شامل ارتباطات محرمانه با اینتل ، AMD و Megatrends ایالات متحده و همچنین اسناد تحت NDA است. این گروه تهدید می کند که همه چیز را علنی می کند مگر اینکه گیگابایت مایل به پرداخت باشد. این اولین بار نیست که چنین اقدامی توسط گروه RansomExx انجام می شود. این باند که قبل از سال 2018 تحت عنوان Defray فعالیت می کرد ، سابقه حمله به چندین شرکت تایوانی از جمله Garmin را دارد. ایسر ، AdvanTech و سیستم رزرو واکسیناسیون کووید 19 دیگر نهادهایی هستند که مورد حمله گروه هکرها قرار گرفته اند.

در نهایت ، می توانید افکار خود را با Zomji و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید