اسماعیلی: اصلاح دور باطل توزیع کالا از آثار مثبت تشکیل وزارت بازرگانی است.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: وضعیت بازار در چند سال اخیر ایجاب می کند که کمیسیون ویژه ای برای این حوزه در نظر گرفته شود تا با تشکیل وزارتخانه، بازار متعادل شود. تجارت.”

علی اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیرات تشکیل وزارت بازرگانی بر تولید و تجارت، اظهار کرد: بحث تفکیک وزارت حریم خصوصی و تشکیل وزارت بازرگانی سابقه ای 7 ساله در مجلس دارد؛ موضوعی که با تشکیل وزارت بازرگانی و بازرگانی، در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. مجلس گذشته نیز در این زمینه برنامه ای داشت که به تصویب رسید اما با مخالفت های شورای نگهبان مواجه شد، بنابراین لزوم تشکیل وزارت بازرگانی فقط مختص این دولت نیست، بلکه مجلس و دولت قبل هم هستند. خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: وضعیت بازار در چند سال اخیر ایجاب می کند که کمیسر ویژه داشته باشد. در حال حاضر در حوزه دامپروری و کالاهای اساسی کمیسیونی معین وجود ندارد. از یک طرف وزارت جهاد کشاورزی متولی شناخته می شود، وزارت صلح هم اعلام می کند من اختیار ندارم، وزارت اقتصاد هم نقش دارد اما اعلام می کند اختیار لازم را ندارد.

نماینده مردم گرامی در شورای اسلامی تصریح کرد: حداقل تاثیری که تشکیل وزارت بازرگانی می تواند داشته باشد اصلاح دور باطلی است که در حال حاضر در حوزه تولید و توزیع وجود دارد. به عنوان مثال قیمت دام سبک کاهش یافته اما قیمت گوشت همچنان بالاست. کدام بخش باید بازار را متعادل کند؟ وزارت تجارت به این کار اختصاص دارد. تشکیل این وزارتخانه می تواند بازار را متعادل کند و این وزارتخانه می تواند محور چرخه توزیع در کشور باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: البته کمیسیون اجتماعی به دنبال این است که معاونت های دیگری پس از تشکیل به وزارت بازرگانی اضافه شود. باید به صورت تخصصی بحث شود که آیا مشاوره بازرگانی جزو وظایف تخصصی این وزارتخانه است یا خیر؟ این موضوع نیاز به بحث کارشناسی دارد که کمیسیون اجتماعی بر آن نظارت دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید