هلیکوپتر ناسا تصویر شگفت انگیزی از مریخ با آسمان آبی منتشر کرد! + عکس


بالگرد نابغه (نبوغ) ناسا در پنجاهمین پرواز خود، عکسی خیره کننده از یک سیاره غبارآلود مریخ آن را گرفت آسمان آبی این امر نشان می دهد. همچنین در این تصویر، مریخ نورد تحمل (پایداری) ناسا نیز حضور دارد و سطح سیاره سرخ را در دوردست کاوش می کند.

همانطور که PetaPixel در گزارش خود اشاره می کند، تصویر جدید Genius از این جهت جالب است که نسبت به تصاویر قبلی کمتر بیگانه به نظر می رسد. در واقع سیاره قرمز در این تصویر بیشتر شبیه به مناطق بسیار خشک زمین است. برای مقایسه می توانید تصویر منتشر شده توسط مریخ نورد Endurance را در فوریه سال گذشته مشاهده کنید که در آن ابرهای سیاره سرخ منظره وحشتناکی را ایجاد کردند.

مریخ نورد استقامتی

گزارشی از یک ماموریت مبتکرانه جدید به مریخ

بر اساس گزارش تفصیلی ناسا از فعالیت های اخیر Ingenuity، این هلیکوپتر طی پنجاه و یکمین پرواز خود در روز شنبه، دوم می، مسافت 188 متر را در 136.9 ثانیه طی کرد. Ingenuity در این پرواز موفق شد به ارتفاع 12 متری نیز صعود کند که شش متر کمتر از رکورد او است.

تا کنون، هلیکوپتر Ingenuity ناسا و مریخ نورد استقامتی ناسا به نوبت از یکدیگر عکس می گیرند و شواهد و اطلاعات جدیدی از مریخ کشف می کنند. هفته گذشته ناسا عکس زیر را از Ingenuity گرفت در توییتر ارسال شده توسط استقامت.

یک هلیکوپتر نابغه

این تصویر گرد و غبار روی تیغه های نابغه را نشان می دهد. هلیکوپتر ناسا تا کنون کار بزرگی انجام داده و فراتر از انتظارات بوده است.

نبوغ و پشتکار به عنوان یک تیم در طول ماموریت مریخ 2020 ناسا نزدیک به 800 روز را در مریخ گذراندند و سطح این سیاره را به طور گسترده کاوش کردند. دانشمندان با این ماموریت در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه مریخ، امکان حیات باستانی و همچنین ویژگی های بیولوژیکی آن جمع آوری کنند.



دیدگاهتان را بنویسید