نخست‌وزیر جدید نیوزلند به شیوه‌ای «نفرت‌انگیز» به جاسیندا آردرن حمله کرد.



نخست‌وزیر جدید نیوزلند از طعنه‌های تلخی که به نخست‌وزیر سابق و خانواده‌اش وارد شده انتقاد کرد و قول داد که اجازه ندهد چنین اتفاقی برای خانواده‌اش بیفتد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند ساعت پس از انتخاب کریس هیپکینز به عنوان رئیس حزب کارگر و نخست وزیر جدید نیوزلند، وی به شدت به توهین ها و رفتارهای نادرست خطاب به جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور واکنش نشان داد. این کشور در حال استعفا .

پس از پنج سال نخست وزیری، آردرن روز پنجشنبه اعلام کرد که دیگر انرژی لازم برای انجام این کار را ندارد و از سمت خود کناره گیری می کند.

سیاستمداران و دیگر شخصیت‌های برجسته نیوزیلند «انتقادات تلخ و زننده» را که در دوران نخست‌وزیری آردرن، عمدتاً آنلاین، مورد انتقاد قرار گرفته و خود آردرن در سخنان پایانی‌اش به آن نپرداخته است، محکوم کرده‌اند.

هیپکینز گفت: «بخش کوچکی از جامعه ما با جاسیندا به شکلی کاملاً نفرت انگیز و نفرت انگیز رفتار کردند. این جلسات منعکس کننده ویژگی های مردم ما نیست.

وی که تجربه ای از وزارت آموزش و پرورش و اداره پلیس نیوزلند دارد، گفت: مردم موظفند متوجه چنین رفتاری شده و آن را محکوم کنند.

هیپکینز اعتراف کرد که تصدی پست نخست وزیری نیوزلند عملاً او را بخشی از مالکیت عمومی کشور می کند، اما تأکید کرد که این امر در مورد خانواده وی صدق نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه ماجرای طلاقش فقط مربوط به خودش است، گفت که دوست دارد دو فرزند چهار و شش ساله اش مانند دیگر بچه های عادی نیوزلند دوران کودکی خود را بگذرانند.

نخست‌وزیر جدید نیوزلند گفت: من فشار عظیمی را که بر جاسیندا و خانواده‌اش وارد شده است دیده‌ام و هر کاری از دستم برمی‌آید انجام می‌دهم تا خانواده‌ام را از کانون توجه دور نگه دارم.

جاسیندا آردرن 42 ساله در سخنرانی استعفای خود گفت: من هم انسان هستم. تا جایی که بتوانیم پخت می کنیم و بعد نوبت به رفتن می رسد.

سخنان تنفرآمیز و تهدیدات علیه آردرن به اعضای خانواده او از جمله دختر چهار ساله اش نیز رسیده است. در ژوئن سال گذشته، یک منبع گفت که تهدیدات علیه آردرن در سه سال گذشته سه برابر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید