شکستن رکورد ارتفاع پرواز جمینی ۱۱


پروژه دوقلوها این یکی از پروژه های فضایی ناسا قبل از ماموریت بود آپولو اتفاق افتاد. این پروژه به عنوان سکوی پرشی برای فرود ماه طراحی شد هدف هر فضاپیمای جمینی بهبود و بهینه سازی دانش سفرهای فضایی در زمینه های مختلف بود.

جوزا 11

جوزا 11 با دو مسافر چارلز کنراد من ریچارد گوردون12 سپتامبر 1966 از ایستگاه فضایی فلوریدا به مدار زمین پرتاب شد.

از آنجایی که در طول ماموریت کشتی های قبلی جمینا مشکلاتی وجود داشت، جمینا 11 وظیفه مهمی داشت. در فضا قدم بزنید و به یک کشتی بدون سرنشین بپیوندید آجنا این یکی از ماموریت های مهم این پروژه بود.

ریچارد گوردون تقریباً سه ساعت در فضا راه رفت تا در این زمینه رکورد بزند.
وی در این راهپیمایی آجنا را با طناب به قلاب بسته و دوربین آپولو را از قاب آن بیرون آورده و در محل مناسبی قرار داد و در نهایت دستگاه های تولید برق را در آجنا بررسی کرد.

دو مسافر جمینی 11، چارلز کنراد و ریچارد گوردون، پس از عمل جراحی

شکستن رکورد ارتفاع

جمینا 11 ارتفاع مداری خود را در مراحل بعدی ماموریت به 850 مایل افزایش داد. این در حالی است که اکثر ماموریت های جما در ارتفاع زیر 200 مایلی انجام شده است. فضاپیمای Jaminai 11 از موتور موشک آجنا برای شکستن این رکورد و رسیدن به ارتفاع استفاده کرد.

سرنشینان این فضاپیما 12 عملیات و آزمایش علمی انجام دادند که شامل تعیین جرم، ارزیابی ابزارهای الکترونیکی، تشدید تصویر در شب، تشعشعات و اثرات سفر فضایی بر خون، عکاسی سینوپتیک از زمین و آب و هوا، امولسیون هسته ای و عکاسی در نور کم و فرابنفش بود. .

سرانجام در ساعت 11 صبح روز 15 سپتامبر 1966، u اقیانوس اطلس و در نقطه ای فرود آمد که 9 کیلومتر با محل مورد نظر فاصله داشت. مدت کوتاهی بعد تیم امداد به سرنشینان رسید و آنها را به ناو هواپیمابر منتقل کردند.

به این ترتیب فضانوردان جمینی 11 توانستند شکست کشتی های قبلی را جبران کنند و در سفری که 2 روز و 23 ساعت به طول انجامید، گام های مهم سفر به ماه را بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید