اگزینوس بدون گلکسی اس 23 به زندگی خود ادامه می دهد


تحلیلگران می گویند که سهم سامسونگ از بازار تراشه های موبایل اگزینوس از 76 درصد در سال 2019 به 20 درصد در سه ماهه گذشته کاهش یافته است. با این حال، انتظار می رود به لطف معرفی گلکسی A13 و گلکسی A53 با تراشه های اگزینوس، سهم پردازنده اختصاصی سامسونگ تا پایان سال به 30 درصد از کل گوشی های فروخته شده افزایش یابد.

در حالی که گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا طبق گزارش ها قرار است به طور انحصاری با تراشه های نسل دوم اسنپدراگون 8 عرضه شوند، صرف نظر از جایی که به فروش می رسند، تراشه های اگزینوس هنوز زنده و فعال هستند. سامسونگ قصد دارد تا سال 2023 از پردازنده های اگزینوس خود در 26 درصد از گوشی های عمدتا اقتصادی و میان رده خود استفاده کند.

استفاده سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون در گلکسی اس 23 این ربطی به مسائل مسدود کردن و مدیریت حرارتی تراشه Exynos 2300 ندارد. اما ادغام یک مودم پیشرفته 5G کوالکام با تراشه جدید SM8550 این شرکت احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 2 اسمی دارد، در حال حاضر چیزی برای رقبا باقی نمی گذارد.

اگزینوس و اسنپدراگون

ویژگی های مودم 5G اسنپدراگون X70

کوالکام در نمایشگاه MWC 2022، نسل جدیدی از مودم 5G تحسین شده خود به نام اسنپدراگون X70 را معرفی کرد. مودم مذکور که با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC تولید می شود، در گلکسی اس 23 و سایر مدل های پرچمدار سال 2023 استفاده خواهد شد. البته روند تست و سنجش کیفیت این تراشه تا نیمه دوم سال به تعویق می افتد و گوشی های مجهز به نسل جدید ارتباط 5G اواخر سال جاری وارد بازار خواهند شد.

کوالکام به جای سرعت، روی قابلیت های اضافی از جمله هوش مصنوعی تمرکز کرد

اگرچه کوالکام هر سال تلاش می کند تا سرعت دانلود گیگابیتی را با اسنپدراگون X65، X60، X55 و X50 افزایش دهد، امسال تصمیم گرفت سرعت 10 گیگابیت مودم های موجود در محصولاتی مانند گلکسی اس 22 را برای مودم جدید بدون تغییر نگه دارد. تمرکز بر عملکردهای جدید و هوش مصنوعی آن. به گفته کوالکام، X70 اولین مودم 5G جهان با پردازنده هوش مصنوعی است که از ویژگی های زیر بهره می برد:

  • بسته هوش مصنوعی Qualcomm 5G، بسته 5G با تاخیر بسیار کم (تأخیر بسیار کم) Qualcomm، فناوری ذخیره انرژی نسل سوم تجمیع فرکانس 5G و 4X زیر 6 کوالکام
  • سرعت و پوشش شگفت‌انگیز 5G، تأخیر کم و بهره‌وری استثنایی
  • سیستم مودم RF با پشتیبانی از تمامی باندهای تجاری 5G از 600 مگاهرتز تا 41 گیگاهرتز
  • مجهز به اولین تجمیع فرکانس downlink 4X در فرآیندها امواج TDD و FDD و میلی متری زیر 6 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از موج میلی متری مستقل
  • پشتیبانی از تجمع فرکانس Uplink من سوئیچینگ Uplink در فرآیندهای TDD و FDD
  • پشتیبانی جهانی از چند سیم کارت 5G شامل دو سیم کارت به طور همزمان فعال و امواج میلی متری
  • تجاری سازی سریع قابلیت های استاندارد 5G Release 16 با به روز رسانی نرم افزار

قابلیت های فوق به قدری پیشرفته است که در حال حاضر دیگر سازندگان مودم های 5G یا از آنها یا فرصت فراهم کردن آنها محروم می شوند.آنها همان «قدرت» را ندارند. به گونه ای که حتی اپل نیز مودم تولید می کند 5G دستش و تمام مدل های آیفون 14 را با مودم گرفت X65 در حال حاضر کوالکام بازار را راه اندازی کرده است. ظاهرا سامسونگ توانایی ساخت مودم هایی را نیز دارد که با آن قابل رقابت باشند X70 این شرکت به خودی خود کوالکام را نمی بیند و ترجیح داده پرچمداران آینده خود را با تراشه های کوالکام عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید