سعیدی: کمیته المپیک برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارد/ تاریخ دقیق بازی های آسیایی هنوز اعلام نشده است



به گزارش ایرنا، بر اساس تبصره 2 ماده 4 اساسنامه کمیته ملی المپیک، 29 فدراسیون المپیک به اضافه 6 نماینده ورزشکاران باید عضو المپیک کمیته ملی المپیک باشند. در حال حاضر فدراسیون های فوتبال، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، لیفتینگ و شمشیربازی مسئولیت دارند. انتخابات فدراسیون سوارکاری از نظر وزارت ورزش قانونی نیست و ریاست فدراسیون بدمینتون 12 مرداد ماه به پایان می رسد.

فدراسیون جودو تعلیق شده و باید حضور این فدراسیون در مجمع بررسی شود. در صورت عدم برگزاری انتخابات فدراسیون بدمینتون و عدم حضور جودو در مجمع، تعداد اعضای المپیکی مجمع 27 نفر خواهد بود که کمتر از تعداد اعضای غیر المپیکی (28 نفر) است. در این صورت مجمع وجهه قانونی نخواهد داشت.

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط فعلی برخی فدراسیون های ورزشی، امکان تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک وجود دارد یا خیر؟ وی گفت: کمیته ملی المپیک برنامه ای برای به تعویق انداختن انتخابات ندارد و طبق اساسنامه و مهلت مصوب، روند برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را آغاز می کنیم و تمرکز خود را بر برگزاری مجمع انتخاباتی خواهیم داشت. .

وی در پاسخ به این سوال که اگر تعداد اعضای المپیکی مجمع به حد نصاب نرسد، تکلیف چیست، افزود: تصویب می شود. اما اصل بر برگزاری انتخابات است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی و “آیا شورای المپیک آسیا تصمیمی برای تعیین تاریخ دقیق مسابقات گرفته است یا خیر؟” وی همچنین گفت: در سفر حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیایی به ایران، وی اعلام کرد که بازی های آسیایی اواخر سپتامبر 2023 (شهریور / مهر 1402) به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود. ما هنوز هیچ اطلاعیه کتبی دریافت نکرده ایم تاریخ دقیق بازی ها اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید