دانشگاه کردستان یکی از محورهای اصلی توسعه کردستان است


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعیکوشا ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ما دانشگاه کردستان را یک یکی از آنها محور اصلی رشد و توسعه استان کردستان است.

وی افزود: رشد و ارتقای شاخص های توسعه در کردستان بدون دخالت و مشارکت و حمایت جامعه علمی استان که بیشتر آن در دانشگاه کردستان است امکان پذیر نخواهد بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: استان کردستان در حوزه علمی از ظرفیت بالایی برخوردار است و امسال در طرح توسعه اکوسیستم نوآوری، جذب اعتبار و معاونت فناوری مقام اول را کسب کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به معدل بالای دکتر. صادقی می خواستم با او به سفر ادامه دهم که قبول نکردند.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره استفاده از ظرفیت های علمی را ملاک عمل قرار داده است، اذعان داشت: در کارگروه های تخصصی از نظرات اساتید بهره مند می شویم چرا که استفاده از جامعه علمی یکی از سیاست های دولت سیزدهم است. در این راستا دو شخصیت علمی که از نخبگان هستند و اساتیدی از دانشگاه های استان را به عنوان معاون استاندار انتخاب کردیم.

وی با اشاره به تخصیص 161 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه کردستان در سفر رئیس جمهور به استان گفت: تاکنون 30 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که این رقم تقریبا دو برابر سایر واحدها است.

استاندار کردستان افزود: تفاهم نامه ای با وزارت علوم برای تامین سهم از بودجه دانشگاه کردستان منعقد می شود.

وی در خصوص ارتقای پارک های علم و فناوری گفت: در چند ماه گذشته شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری از 38 شرکت به 49 شرکت و واحدهای فناور از 120 به 142 واحد افزایش یافته اند.

وی گفت: ساختمان پارک علم و فناوری استان به مساحت 5600 متر مربع در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

زارعیکوشا افزود: دانشکده علوم قرآنی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است در 13 هکتار احداث می شود و در اختیار پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با فرصت های توسعه قرار می گیرد.

انتهای پیام/2330/71




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید