تفاوت دیدگاه اسلام و غرب نسبت به زن



عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان گفت: برخلاف نگاه مترقی اسلام به زن در عرصه های مختلف و اصالت بخشیدن به خانه و خانواده. غرب با نگاه پوچ خود و شعار من خیانتکار ضربات زیادی را بر پیکر زن که مظهر شفقت و انسان سازی است وارد کرد و جایگاه زن را به سطح تجمل رساند.

به گزارش ایسنا، اردشیر مطهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان مبنی بر اینکه «باید برای بکارگیری زنان عاقل و کارآمد در مناصب مختلف چاره اندیشی کرد»، گفت: جایگاه قرآن و عترت مسلمانان اولين اسلام هستند و عمل حضرت زهرا(س) و زينب كبري(س) گواه اين حقيقت است كه حضور زن به اندازه مردان در جامعه و حوادث آن حياتي است.

وی افزود: جایگاه، ارزش، جایگاه، منزلت و حقوق زن در اسلام از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. نامگذاری یکی از سوره های قرآن به نام زنان که به سوره نساء معروف است و در این سوره به موضوعات مربوط به زنان به طور جداگانه پرداخته شده است و نامگذاری سوره دیگری از قرآن توسط نام مریم است و در 196 آیه قرآن به این موضوع پرداخته است و زنان می گویند مهم است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در شورای اسلامی تصریح کرد: بر خلاف نگاه مترقی اسلام به زن در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی با اصالت بخشیدن به خانه و خانواده، غرب ضربه های متعددی به بدن وارد کرده است. با نگاه و شعار توخالی، توخالی و خیانت آمیزش، زن که مظهر شفقت، بردباری، صبر، استقامت و انسانیت است، تخریب شده و جایگاه زن به سطح تجمل تنزل یافته است.

مطهری در ادامه یادآور شد: از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی «زن معلم جامعه است» و «زن سرچشمه همه خیرات است». او با تحصیلات کشور را آباد می کند».

وی تصریح کرد: اسلام به زنان حقوق و امتیازاتی داده است که در هیچ دین، نظام و قانونی دیگری وجود ندارد. در اسلام، حقوق و تکالیف زن با مرد برابر است، اما لزوماً با آنها یکی نیست و از این رو مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از زنان فرهیخته فرمودند: «با استناد به آیات قرآن کریم، تساوی زن و مرد در منظر انسانی و جنسیتی یکی از مطلقات است، این اسلام است و در ارزش های اسلامی و انسانی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر افزود: بر اساس این دیدگاه است که زنان از ابتدای اسلام تاکنون نقش شگفت انگیزی در رویدادهای اجتماعی داشته اند و به همین دلیل روح الله خمینی کبیر گفت: ما مدیون خود هستیم. حرکت به سوی زنان و مردان به زنان.» به خیابان ها ریختند، زنان مردان را تشویق کردند؛ خودشان در خط مقدم بودند.

مطهری با ارائه حجاب برای زنان گفت: از نظر شرعی حجاب علاوه بر حکم شرعی پوشش مردان به عنوان پوشش و از دیدگاه اسلام به جای اینکه به عنوان یک شرع فردی مورد بررسی قرار گیرد، عنوان شده است. قاعده، یک رفتار اجتماعی محسوب می شود.

وی افزود: حجاب و پوشش زنان در ادیان جاهلی نیز مورد توجه بوده و مسیحیان و یهودیان به پوشش موی زنان اهمیت می دادند و آن را نشانه عفت زنانه می دانستند و حتی امروزه نیز زنان در جامعه ما به حجاب پایبند هستند و تنها عده ای اندک هستند. مردم به این ادله شرعی توجهی ندارند و برخی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب کم توجهی می کنند: «ضعف حجاب کار درستی نیست، اما باعث نمی شود که آن فرد از دایره حجاب خارج شود. دین و انقلاب».

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه «استفاده از بانوان فرهیخته، فرهیخته، دانا و مجرب در سطوح مختلف تصمیم گیری و تصمیم گیری کشور موضوع مهمی است که به خود مشغول کرده است. خیلی وقت است ذهن من است و انشاءالله راه حلی برای آن پیدا خواهیم کرد.» وی گفت: بنا به دستور ایشان انشالله با همکاری نمایندگان در شورای اسلامی و همفکری و مشورت با بانوان تحصیلکرده حوزه انتخابیه ترتیب کاری در رابطه با استفاده بیشتر از توان زنان در بهبود امور اجتماعی خواهیم داد و حوزه را طراحی و اجرا خواهیم کرد تا زنان در عرصه های کار، تلاش، سازندگی و بهبود کسب و کار بیشتر بدرخشند.

مطهری در پایان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، جلسه «هم فکری برای اندیشیدن و اجرای راهکارهایی برای مشارکت بیشتر زنان فرهیخته، دانا و مؤثرتر در رده های مختلف در سطح حوزه و کشور» برگزار شد. مشاور گرمسار و آرادان با مشارکت ادارات و نهادها و سازمان ها در سطح حوزه برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید