تأکید جدی سونی بر نمایش فیلم های انحصاری در سینما

جاش گرینستاین از شرکت سونی پیکچرز در رویداد Cinema-Can 2021 بیانیه ای ارائه کرد که به این شرکت تشویق طولانی و مفصل فیلمسازان را تحریک کرد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران ، سونی چند ساعت پیش یک کنفرانس عالی در CinemaCon 2021 برگزار کرد. این شرکت در سالهای 2019 و 2020 به سینما نرفت و امسال پر بود. نمایش ثانیه از فیلم آنچارتد با حضور مارک والبرگ و تام هلند، فیلم Morbius با بازی جرد لتو، فیلم عاشقانه اقتباسی جایی که Crawdads می خوانند ، فیلم جنگی فداکاری با ایفای نقش جاناتان میگرز و فیلم Bullet Train با بازی برد پیت بخش مهمی از این کنفرانس را مشخص کرد. سرانجام ، افراد حاضر در سالن پس از شنیدن مکالمات احساسی ایوان رایتمن، شاهد انتشار کامل و غیر منتظره Ghostbusters: Afterlife باشید جیسون رایتمن واکنش های مثبت و احساسی زیادی وجود داشت.

به گفته جاش گرینستاین ، سونی پیکچرز همزمان با اکران سینمایی خود به سراغ نمایش آنلاین فیلم ها نرفته و نخواهد رفت.

البته در زمان پخش تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home سالن پر از انرژی بود. اما سونی از همان ابتدا توانست در کنفرانس خود صدای تحسین را بلند کند. چه زمانی جاش گرینشتاین وی از انتشار آنلاین فیلم ها همزمان با اکران سینمایی آنها به شدت انتقاد کرد و نشان داد که سونی پیکچرز هنوز به خاطر فیلم های اصلی خود به سینما وفادار است.

سونی بر انتشار انحصاری Spider-Man 3 تأکید کرد و اکران خانگی و سینمایی را “مخرب” خواند. مخرب برای کل صنعت فیلم. این شرکت تعهد خود را برای حفظ یک پنجره اختصاصی اکران فیلم (دوره خاصی که طی آن می توان یک فیلم را تنها در سینماها اکران کرد و سپس در پلتفرم های مختلف خانگی در دسترس قرار گرفت) اعلام کرد و گفت که ابتدا فیلم های خود را در سینماها اکران می کند. چند ماه پیش شنیده بودیم که سونی به شدت بر پیروی از این الگو تاکید می کند و به همین دلیل است که توانسته توجه چندین کارگردان را که به اکران اختصاصی سینمایی اهمیت زیادی می دهند جلب کند.

سونی در سینما 2021

سونی در ماه های اخیر رویکرد متفاوتی نسبت به اکثر استودیوهای هالیوود در پیش گرفته است. این شرکت حقوق برخی از فیلم های خود را با حداقل سود فروخت و در دوره ای که برخی رقبا متحمل ضررهای مالی سنگینی شدند ، مقداری درآمد کسب کرد. در عین حال ، برخی از فیلم های این شرکت اکران سینمایی خود را داشتند و بسیار موفق بودند.

آثار بزرگتر سونی منتظر زمان انتشار آنها بودند. در نتیجه ، هیچ یک از فیلم هایی که کاملاً تحت کنترل سونی پیکچرز باقی ماندند به انتشار آنلاین اختصاصی یا انتشار همزمان آنلاین نرسیدند. در همان زمان ، فیلم های فروخته شده نیز به فیلم های تلویزیونی تبدیل شدند و بر روی سکوهایی مانند Netflix و Amazon Prime Video قرار گرفتند. نه این که آنها یک فیلم تلویزیونی و یک فیلم همزمان باشند. در نتیجه ، سونی پیکچرز عملاً تنها شرکتی در بین بزرگترین استودیوهای فیلمسازی بود که همزمان با پخش فیلم ، به صورت آنلاین / خانگی حضور نداشت. به نظر می رسد سونی از این پس برنامه ای برای انجام این کار ندارد.

پس از انقضای تاریخ اکران انحصاری یک فیلم ، سونی آن را بر اساس قراردادهای پردرآمدی که امضا کرده است ، در شبکه های آنلاین Netflix و DisneyPlus قرار می دهد. همچنین در بسترهای دیجیتالی برای خرید و اجاره فیلم هایی مانند iTunes. واضح است که این شرکت هیچ مشکلی با نمایش فیزیکی و دیجیتالی فیلم های خانگی در زمان مناسب ندارد.

پیتر پارکر بعد از برخورد دکتر استرنج به مرد عنکبوتی در مرد عنکبوتی: هیچ راهی به خانه نمی رود

گرینشتاین از سونی پیکچرز ادامه داد: “سینما و تجربه سینمایی فیلم ها دوباره برنده خواهد شد.” بیش از 19 ماه است که بسیاری درباره تخریب ابدی سینماها صحبت می کنند. “اما ما در سونی چشم انداز بلند مدتی داریم بدون انکار چالش های غیرقابل انکاری که همه افراد صنعت با آن روبرو بوده اند.”

سپس تونی راتمن با حضور خود تماشاگران را غافلگیر کرد و صحبت های گرینشتاین را کامل کرد: “من Free Guy را در سینما دیدم و می بینید که چقدر در گیشه موفق است. چرا؟ چون عالی است و در حال حاضر نمی توانید تماشا کنید آن را در تلویزیون در خانه! بنابراین نتیجه گیری لعنتی داشته باشید ؛ تأثیر مثبت دوره اکران فیلم منحصر به فرد! دوران کوئید به پایان رسیده است.

سونی سینماها را بالاتر از هر نوع توزیع محتوای فیلم قرار می دهد. “ما خانه فیلمسازانی هستیم که می خواهند بر گفتگوی فرهنگی با پرده های نقره ای بزرگ سینماها تأثیر بگذارند.” فیلم Venom: Let There Be Carnage همراه با بازی تام هاردی در 15 اکتبر (23 اکتبر) و فیلم Spider-Man: No Way Home با بازی آلفرد مولینا این فیلم به طور انحصاری توسط سینما در 17 دسامبر (26 دسامبر) توسط سونی اکران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید