اولیانوف: روسیه آماده ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه زاپروژیه است



نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو آماده بررسی امکان ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیه است و اهداف اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور کامل در حال تحقق است. مطابق با اهداف روسیه است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست اوپک پلاس در وین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما آماده بررسی ایده آژانس و اهداف تعیین شده هستیم. توسط آقای رافائل گروسی، رئیس انرژی آژانس بین المللی انرژی اتمی، کاملاً مطابق با موضع ما سازگار است. تاسیسات هسته ای از این نوع، مانند نیروگاه های هسته ای صلح آمیز، باید از حمله محافظت شوند. ما در اینجا کاملا موافقیم. شما نمی توانید از این تاسیسات آتش باز کنید، نمی توانید این تاسیسات را گلوله باران کنید.

این دیپلمات روس افزود که لازم است “برخی جزئیات – هم جغرافیایی و هم سایر موارد اساسی” توافق شود.

کنترل نیروگاه زاپروژیه مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین به دست نیروهای روسیه افتاد و درگیری های پیرامون این نیروگاه که بزرگترین تاسیسات هسته ای اروپا است، نگرانی هایی را ایجاد کرده است. تیمی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً بازدید کردند و تعدادی از اعضای آن در حال حاضر در نیروگاه زاپوریژژیا هستند. روسیه و اوکراین یکدیگر را برای شروع این حمله مقصر می دانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید