افزایش ظرفیت رشته پزشکی فرمول مناسبی برای درمان مشکل نیست/اعتباری در این زمینه به دانشگاه ها داده نمی شود.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه گروه های ذیربط تلویحاً مخالفت خود را با افزایش ظرفیت رشته پزشکی اعلام کردند، خاطرنشان کرد: علیرغم وعده هایی که به دانشگاه ها در خصوص افزایش ظرفیت رشته پزشکی داده شده، به دانشگاه ها داده شد. به رسمیت شناختن در این زمینه.

دکتر علیرضا زالی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی گفت: بحث های کارشناسی مفصلی در خصوص افزایش ظرفیت رشته پزشکی و رشته گروه پزشکی انجام شد. کلیه دستگاه های ذی صلاح از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، دبیرخانه شورای عالی پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی علوم در خصوص افزایش ظرفیت گروه پزشکی نظرات کارشناسی خود را ارائه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گروه های ذیربط تلویحاً مخالفت خود را با افزایش ظرفیت حوزه پزشکی اعلام کرده اند. آنها معتقد بودند افزایش ظرفیت رشته پزشکی فرمول مناسبی برای رفع مشکلات سلامت مردم نیست. در آن زمان طرح تحقیقاتی در حوزه بهداشت و درمان تهیه شد و بر اساس آن نیاز به نیروی انسانی مورد ارزیابی قرار گرفت، اما طرح افزایش ظرفیت حوزه پزشکی به طور غیرمنتظره ای تمامی ظرفیت های طرح پژوهشی را مختل کرد. حوزه بهداشت و درمان سلامتی.

وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی با موج افزایش ظرفیت رشته پزشکی مواجه بودند، اما آمادگی لازم را برای این موضوع نداشتند، اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی کشور با موجی از افزایش ظرفیت رشته پزشکی مواجه شدند. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 27 درصد افزایش ظرفیت داشته ایم اما یک ریال هم برای افزایش ظرفیت رشته پزشکی دریافت نکرده ایم. علیرغم وعده هایی که به دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص وام افزایش ظرفیت رشته پزشکی داده اند، هیچ مبلغی را پرداخت نکرده اند.

دکتر زالی تصریح کرد: مراکز آموزشی نگران اعتبار افزایش ظرفیت پزشکی هستند و از تکرار اتفاقات سال گذشته بیم دارند. البته دانشجویان جدیدالورود به فضای آموزشی، فضای تخصصی، تجهیزات آزمایشگاهی، وسایل کمک آموزشی و اساتید مجرب نیاز دارند. آموزش پزشکی نیاز مبرمی به وسایل کمک آموزشی و اساتید مجرب دارد و هر گونه کمبود در این زمینه می تواند کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت رشته پزشکی امسال 20 درصد افزایش می یابد، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی امسال 20 درصد ظرفیت خود را افزایش می دهند، امیدواریم اعتبارات لازم برای مراکز آموزشی تامین شود. .

با اشاره به ظرفیت 3650 نفری خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. زالی گفت: کل ظرفیت خوابگاه های دانشگاه پر است. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تلاش کردیم ظرفیت خوابگاه ها را افزایش دهیم اما موفق نشدیم. خرید ملک در تهران گران است و ساختمان های مناسب برای خوابگاه های دانشجویی اجاره های بالایی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در حوزه خوابگاه‌ها و مسائل اجتماعی با میزان قابل توجهی از نارضایتی دانشجویان قدیمی ساکن در خوابگاه‌ها مواجه هستیم. امیدواریم با بسته های وامی که به ما ارائه شده است بتوانیم مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید