اطلاعات مربوط به سکونت ۷۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت شده است



وزارت راه و شهرسازی با تکذیب برخی اخبار مبنی بر هک مسکن و املاک در سال 1401، از ثبت اطلاعات سکونت بیش از 73 میلیون ایرانی و بیش از 11 میلیون واحد مسکونی در این سامانه خبر داد و از هموطنان خواست تا اطلاعات خود را به نمایه ارائه دهند. ، به روز رسانی یا تکمیل سیستم.

به گزارش ایسنا، وزارت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای توضیح داد: پس از انتشار خبری مبنی بر هک شدن سامانه ملی املاک و مسکن در برخی رسانه های رسمی در تاریخ ۲۵ تیرماه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای توضیح داد: 1401، موضوع هک سیستم مذکور رد می شود.

در این اطلاعیه آمده است: سامانه ملی املاک و مسکن کشور فعال است و مشکلی در ورود و ثبت اطلاعات ساکنان و مالکان ساختمان های مسکونی در سامانه وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با تلاش وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی، در حال حاضر سامانه ملی املاک و مسکن کشور دارای اطلاعات سکونت بیش از 73 میلیون ایرانی است. و مالکیت بیش از 11 میلیون کد پستی مسکونی را مطابق با تمام جنبه های ایمنی حفظ می کند.

داده های فوق بر اساس بند 7 تبصره 8 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و بخشنامه مورخ 13 تیرماه 1401 معاون اول رئیس جمهور به عنوان مبنای ارائه خدمات دولتی می باشد.

در این اطلاعیه آمده است: لازم است کلیه هموطنانی که تاکنون اطلاعات ملک و سکونت خود را در سامانه (https://amlak.mrud.ir/) ثبت نکرده اند، در اسرع وقت با مراجعه به سامانه یا به روز رسانی آن ها را مشاهده و به روز کنند. تکمیل داده های مشخص شده “

به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی در این اطلاعیه اعلام کرد که این سامانه در سال 1401 هک نشده است اما در سال 1400 که این سامانه چندین بار هک شده بود، چیزی از وضعیت آن اعلام نکرد.

در روزهای اخیر مشخص شده است که سامانه ملی املاک و مسکن هک شده است. همچنین در شرایطی که بسیاری از خدمات دولتی مانند یارانه، خدمات بانکی، گذرنامه و شعب منازل مشمول ثبت اطلاعات مسکونی در سامانه املاک و مسکن هستند، رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – گفت: چندین دستگاه به اتصال به سیستم توجه کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید