ادامه روند 60 درصدی صادرات جهانی خودروهای برقی چین



محموله خودروهای چینی با پایان تدریجی قرنطینه کوئید در ماه مه افزایش یافت و صادرات خودروهای الکتریکی بیش از دو برابر شد.

به گزارش ایسنا، خودروسازان چینی 1.2 میلیارد دلار خودروهای سواری برقی ارسال کردند که 122 درصد بیشتر از سال قبل و تقریباً سه برابر بیشتر از ماه آوریل، زمانی که کارخانه‌های خودروسازی در چانگ‌چون و شانگهای بود. خودروهای سواری به ارزش 2.8 میلیارد دلار صادر شد که چهارمین صادرات بزرگ در سال های اخیر است.

شرکت های خودروسازی در چین با کاهش فروش داخلی در 11 ماهه اول 12 ماه گذشته فروش خود را در خارج از کشور افزایش داده اند و صادرات از سال 2020 تاکنون تنها در 5 ماه اول امسال افزایش یافته است. این بزرگترین بازار اروپا است که تقریباً نیمی از تحویل در ماه مه و حدود سه چهارم صادرات خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است.

استفان دایر، مدیر عامل شرکت مشاوره شانگهای AlixPartners، گفت ظرفیت تولید مازاد فعلی چین و فروش داخلی پایین به این معنی است که چین در میان مدت صادرکننده قابل توجهی خواهد بود. چین در سال 2021 نزدیک به 60 درصد از صادرات جهانی خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داد و این روند تا سال 2022 ادامه دارد، اگرچه کارخانه جدید تسلا در اروپا می تواند صادرات از چین را کاهش دهد.

تسلا در ماه گذشته بیش از 22000 خودرو را پس از صادرات تنها 60 دستگاه در ماه مارس و هیچ کدام در آوریل، زمانی که مونتاژ به دلیل قرنطینه در شانگهای متوقف شد، به خارج از کشور تحویل داد.

کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین، در یک کنفرانس خبری در اوایل ماه جاری گفت: از سرگیری تولید در شانگهای کمک زیادی به صادرات خودرو کرده است. او گفت که صادرات خودروهای الکتریکی 21 درصد از کل محموله ها را تشکیل می دهد که با احیای خودروسازان بزرگ از جمله تسلا و سایکوموتور که هر دو در شانگهای مستقر هستند، حمایت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید