آخر هفته چه بازی کنیم: از Dying Light تا نقطه ای و ماجراجویی را کلیک کنید

در بخش دیگری از مجموعه مقالات آخر هفته ، ما چه بازی می کنیم ، دارای اثر زامبی کشی هستیم و همچنین به دنبال کارهای مستقل ارزشمندی هستیم.

همانطور که چهارشنبه گذشته انجام دادیم ، این هفته در بخشی دیگر از مقاله آخر هفته What to Play ، چهار بازی را معرفی می کنیم که در سبک های مختلف هستند و هر کدام می توانند در جای خود تجربه ای ارزشمند باشند. با معرفی بازی ها ما را دنبال کنید:

زامبی های سیاه در بازی Dying Light

نور در حال مرگ

دیشب و در جریان کنفرانس Gamescom 2021 مایکروسافت ، شاهد دموی جدیدی از Dying Light 2 بودیم و این بهانه ای شد تا یکی از بازی های این هفته را به اولین نسخه این سری اختصاص دهیم. این بازی در سال 2015 منتشر شد و توسط استودیو Takland ساخته شد.

Dying Light ما را در یک ماموریت مخفی در منطقه ای در خاورمیانه همراهی می کند. منطقه ای پر از زامبی های ترسناک و وحشتناک. بازی در شهر نسبتاً بزرگی اتفاق می افتد که بازیکنان می توانند آزادانه کارهای مختلف را انجام دهند. Dying Light دارای تعدادی ویژگی جالب است که آن را از آثار مشابه متمایز می کند. به عنوان مثال ، ما چرخه م dayثر روز و شب را در روند بازی می بینیم. به این ترتیب ، زامبی ها صبح کند هستند ، اما در شب ، وحشی تر می شوند و گونه های خطرناک تری از آنها را می بینیم که باعث می شود بازیکن بسته به این شرایط تصمیمات متفاوتی بگیرد.

جدا از اینکه یک اثر زامبی کشی دارد ، Dying Light همچنین تمرکز ویژه ای بر بحث حرکت در محیط توسط حرکات پارکور دارد. موضوعی که جذابیت خاص خود را نیز به روند بازی می بخشد و حرکت در شهر را متفاوت و جالب می کند. ساخت استودیو Takland ، در زمان انتشار مشکلاتی داشت که مانع از کسب نمرات بسیار بالا می شد ، اما پشتیبانی خوبی که از بازی به دست آمد ، هم بسیاری از این مسائل را حل کرد و هم موارد جدیدی را با خود به همراه داشت. در نتیجه ، اگر هرگز شلیک نکرده اید ، مدیون آن هستید که آن را امتحان کنید.

شوالیه و دختر بچه در Ender Lilies: Quietus of the Knights

Ender Lilies: Quietus of the Knights

برای بازی دوم این هفته ، به سراغ کار مستقل می رویم که از قضا چند ماه پیش منتشر شد. Ender Lilies: Quietus of the Knights یک تجربه دو بعدی با فضایی تاریک و فانتزی است که به نمره متای بسیار خوب 85 رسیده است و گزینه بسیار خوبی است ، به ویژه برای کسانی که به دنبال نبردهای چالش برانگیز در بازی ها هستند.

Ender Lilies: Quietus of the Knights ما را به دنیایی می برد که در اثر باران مرگ تبدیل به یک ویرانه شده است و حالا شما باید در نقش شخصیت های بازی و در محیط های مختلف از یک جنگل ترسناک به یک عجیب و غریب به آن سفر کنید. قلعه ، با دشمنان بجنگید در طول این نبردها ، شما توانایی های متنوعی دارید ، از حملات ساده گرفته تا فرار ، که باید از آنها برای افزایش شانس موفقیت خود استفاده کنید. این بازی همچنین به شما امکان می دهد مهارت های جدیدی را در طول زمان دریافت کنید تا فضایی نقش آفرینی داشته باشید.

در Ender Lilies: Quietus of the Knights ، داستان به اندازه نبردها اهمیت دارد و بسته به انتخاب خود می توانید به پایان های متفاوتی برسید. روی هم رفته ، برای کسانی که به کارهای فانتزی علاقه دارند ، این کار تجربه ای دلپذیر خواهد بود.

دو شخصیت از عصر شکسته

عصر شکسته

این روزها شاهد انتشار بازی جدیدی توسط استودیو DoubleFine و تیم شفر یعنی Psychonauts 2 هستیم و این بهانه ای شد تا در مقاله این هفته به سراغ یکی دیگر از آثار آنها یعنی عصر شکسته برویم ؛ یک اثر ماجراجویی نقطه و کلیک که تجربه خوبی برای طرفداران این سبک خواهد بود.

عصر شکسته از طریق پروژه جمع آوری کمک های مالی Kickstarter ایجاد شد. جایی که بازی هدفش جمع آوری 400000 دلار بود ، اما توانست 3.45 میلیون دلار جمع آوری کند و تا کنون موفق ترین پروژه Kickstarter در زمینه بازی ها باشد. عصر شکسته در دو مرحله اجرا شد و البته نسخه کامل آن شامل هر دو بود. تیم شیفر سابقه طولانی در بازی های ماجراجویی دارد و Broken Age ، به لطف این تجربه ، یک اثر هنری خوب در این سبک است ، اگرچه اشکالاتی نیز در آن وجود دارد.

یکی از چیزهایی که Broken Age را بسیار خاص می کند وجود دو شخصیت قابل بازی است. بازیکنان می توانند بین آنها جابجا شوند و ماجراهای آنها را دنبال کنند. همچنین ، در این بازی ، به جای رفتن به سیستم کنترل آثار کلاسیک ماجراجویی و استفاده از افعال ، تیم شفر روش مدرن تری برای تعامل با اشیاء و افراد در نظر گرفته است که فضای مدرن تری به بازی می بخشد. تصاویری با طراحی خوب ، معماهایی که بیشتر آنها ذهن مخاطب را به خوبی به چالش می کشد و داستانی که ارزش دنبال کردن آن را دارد ، عصر شکسته را به اثری تبدیل کرده است که طرفداران ماجراجویی از بازی آن پشیمان نخواهند شد.

تولید کننده عالی بازی Frostpunk

فراستپانک

استودیوی 11 بیتی در سال های اخیر آثار ارزشمندی تولید و منتشر کرده است که قطعاً Frostpunk یکی از بهترین آنها است و چندی پیش نسخه دوم آن معرفی شد. Frostpunk یک تجربه شبیه سازی شهری بقا محور است که ترکیبی از ژانرهای جالب محسوب می شود و از قضا بازی به خوبی توانسته است یک تجربه سرگرم کننده و چالش برانگیز را از دل این ترکیب بیرون بیاورد.

وقتی صحبت از ساخت بازی با محوریت شهر می شود ، بسیاری از ما به آثاری مانند Sim City فکر می کنیم. در Frostpunk ، شما قصد ندارید یک شهر بزرگ بسازید و به فکر توسعه آن باشید. بلکه باید فضایی را ایجاد کنید که تا حد امکان در برابر سرمای وحشتناک محیط و البته طوفان خطرناکی که در راه است ، مقاومت کند. این باعث می شود که بازیکن دائماً در موقعیت ضعف باشد و سعی کند بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کرده و از افراد بدون داشتن قدرت زیاد و فراتر از آن مراقبت کند.

Frostpunk جزئیات زیادی در گیم پلی خود دارد و شما باید دائما در حال تصمیم گیری باشید و حتی گاهی اوقات یک سری چیزها را فدای چیزهای با ارزش تر کنید. این موضوع تنش و استرس عجیبی در بازی ایجاد کرده است که هیجان زیادی به بازی می دهد. اگر به هر دلیلی تا به حال فرصتی برای تجربه Frostpunk نداشته اید ، پیشنهاد می کنم به سراغ آن بروید ، که تجربه ای کاملتر و بهتر است ، به خصوص به لطف محتوایی که از زمان انتشار دریافت کرده است.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با زومجی در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید