گوشی های اپل و سامسونگ کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کنند


بر اساس یک گزارش جدید، توسعه پایدار گوشی های هوشمند در حال رسیدن به ارتفاعات جدیدی است سیب من سامسونگ آنها رهبران ابتکارات پایدار در این بخش هستند.

در گزارش جدیدی با عنوان «تلفن‌های هوشمند و اقتصاد دایره‌ای: ایجاد آینده‌ای پایدار»، کانترپوینت ریسرچ پنج سازنده برتر تجهیزات اصلی گوشی‌های هوشمند (OEMs) را بر اساس تلاش‌هایشان برای کاهش اثرات زیست‌محیطی محصولاتشان از طریق عواملی مانند استفاده مجدد از مواد رتبه‌بندی می‌کند. ، بازیافت دستگاه و به حداقل رساندن زباله را در سراسر جهان در طول چرخه عمر دستگاه ارزیابی کرد.

ارزیابی گزارش شامل یک سیستم شاخص انعطاف‌پذیر است که چشم‌انداز هر OEM و رویکرد کلی به پایداری را ارزیابی می‌کند. چشم انداز اپل به وضوح واضح تر از رقبا است و اقدامات آن از این دیدگاه حمایت می کند. با این حال، هر یک از OEM های پیشرو در سه مرحله اصلی اقتصاد دایره ای گوشی های هوشمند، که شامل تولید، استفاده و پایان عمر می شود، متفاوت عمل می کنند.

عملکرد اپل و سامسونگ

به لحاظ تولید، OEM ها بر قطعات و بسته بندی های سازگار با محیط زیست و همچنین مکانیسم های صرفه جویی در مصرف آب در فرآیندهای تولید خود تمرکز می کنند. برندهایی مانند سامسونگ، اپل و اوپو فروشندگان خود را تشویق می کنند تا به هنجارهای زیست محیطی پایبند باشند. با این حال درآمد و سود همچنان هدف اصلی این شرکت هاست.

به لحاظ از آن استفاده کنید، OEM ها باید بین تمایل به ایجاد انگیزه در مصرف کنندگان برای ارتقا به دستگاه های جدیدتر و پیشرفته تر با نیاز به حفاظت از محیط زیست تعادل برقرار کنند. سازندگان چینی مانند Oppo، Xiaomi و Vivo در حال تلاش برای بهبود عمر باتری و بهره وری انرژی دستگاه های خود هستند. اپل در طول عمر کلی، به روز رسانی و نوآوری پایدار برتر است، در حالی که سامسونگ در تعمیرپذیری، بهره وری انرژی و شبکه های پس از فروش خود عملکرد خوبی دارد.

در نهایت، زمانی که ما در مورد پایان زندگی بله، OEM ها نقش مهمی در بازیابی مسئولانه و بازیافت یا تعمیر تلفن های مورد علاقه خود پس از پایان عمر آنها دارند. هدف اصلی این حوزه کاهش زباله های الکترونیکی است. بازار جهانی زباله های الکترونیکی در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، اما ابتکارات OEM برای بازیابی، نوسازی و کاهش زباله های الکترونیکی محدود است. حتی بهترین برندها در فراخوانی دستگاه ها به اندازه کافی فعال نیستند و بحران زباله های الکترونیکی همچنان در حال رشد است.

به طور کلی، در حالی که اپل و سامسونگ از نظر نوآوری پایدار پیشتاز هستند، تلاش‌های همه سازندگان در مقایسه با تعداد گوشی‌های جدید عرضه شده در هر سال کمرنگ می‌شود. برای ایجاد تفاوت واقعی در مبارزه با زباله های الکترونیکی و سایر مسائل زیست محیطی، سازندگان OEM باید بیشتر برای تشویق استفاده مجدد و بازیافت تلفن ها و اولویت دادن به پایداری در تمام مراحل چرخه زندگی یک دستگاه تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید