کشف معبد باستانی با اشیاء و طرح های مرموز در مصر + عکس


گروه تحقیقاتی پروژه Sikait اخیرا در یک نظرسنجی اعلام کرد که توانسته اند معبدی را که قبلا ناشناخته بود در مصر کشف کنند. ظاهراً در داخل این معبد اشیا، مجسمه ها و نوشته های مرموزی وجود دارد که از آداب و رسوم عجیب و غریب در قرن چهارم تا ششم میلادی حکایت می کند.

بر اساس مقاله ای که در مجله آمریکایی باستان شناسی منتشر شده است، یک معبد رومی متاخر به نام “معبد شاهیناین بنا در مصر وجود دارد و ظاهراً یکی از مهمترین بناها است شهر برنیس بود. این مکان تاریخی توسط بطلمیوس دوم به عنوان بندری در دریای سرخ تاسیس شد.

معبد شاهین

پس از قرن چهارم عصر رایج، بلامی ها کنترل این معبد را به دست گرفتند و از آن برای اهداف خود استفاده کردند. آثار یافت شده در این سایت شامل هدایایی مانند نیزه ها، مجسمه های مکعبی و سنگ های یادبود است. فعالیت های مذهبی روی آنها نشان می دهد.

15 شاهین دفن شده در معبد مصری

جذاب ترین عنصر مقدس در این معبد تزئینات است 15 شاهین بیشترشان سر ندارند. اگرچه دفن مذهبی شاهین ها در دره نیل دیده شده است و حتی برخی افراد در گذشته این موجودات را می پرستیدند، اما این اولین بار است که شاهد دفن شاهین و تخم هایش در داخل معبد هستیم.

معبد شاهین

محققان قبلاً شاهین‌های بدون سر مومیایی شده را در برخی مکان‌ها دیده بودند، اما آنها معمولاً منفرد بودند، در حالی که معبد برنیس حاوی گروهی از این موجودات بود. کتیبه روی سنگ یادبود نیز جالب است که می گوید: «در اینجا قفل کردن سرها درست نیست». این کتیبه احتمالاً به ممنوعیت جوشاندن سر حیوانات در داخل معبد اشاره دارد که احتمالاً یک عمل است. به صورت توهین آمیز بود.

“خوان اولر” محقق دانشگاه بارسلونا می گوید: “همه این عناصر حاکی از وجود فعالیت های مذهبی جدی همراه با آداب و رسوم مصری و مراسم بلامی است که احتمالاً با پرستش خدایی به نام خونس مرتبط بوده است.” این کشف دانش ما را در مورد این مردم تقریباً کوچ نشین بلامی که در دوران زوال امپراتوری روم در صحرای شرقی زندگی می کردند، افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید