قاب های شگفت انگیز از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید + عکس


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، تصاویر تکان دهنده از مناطق فقیرنشین اطراف نیویورک منجر به شتاب گرفتن اصلاحات اجتماعی در این شهر شد. عکاسان مهاجر آن زمان نیز از طریق این عکس ها نام و مقام رسمی پیدا کردند.

نیویورک را یکی از شلوغ ترین و در عین حال زیباترین شهرهای جهان می دانند. با این حال، به وضوح نابرابری و شکاف طبقاتی را نشان می دهد. برخی از نیویورکی ها هر ماه برای پرداخت کرایه خانه خود با مشکل مواجه می شوند و از سوی دیگر، می توانید افراد ثروتمندی را ببینید که پنت هاوس های خود را به رخ می کشند.

اگر فکر می کنید که این پدیده فقط مربوط به زمان حال است، سخت در اشتباهید. ردیابی این موضوع در تاریخ آسان است. زمانی بود که ساکنان بخش‌هایی از نیویورک در فقر مطلق زندگی می‌کردند. نارضایتی از شرایط فقرا در نهایت به خشم عمومی منجر شد. این در نهایت منجر به اصلاحات اجتماعی در نیویورک شد.

Jacob A Riis (Jacob A Riis) یکی از عکاسان مشهوری بود که برای نتایج اصلاحات مسکن تلاش کرد. در آن زمان صنعتگران کلاه می گذاشتند و در خانه های کوچک اجاره ای زندگی می کردند.

مهاجرانی که از دانمارک می آمدند و به نیویورک می آمدند مجبور می شدند به شرایطی تن بدهند که اصلاً مناسب آنها نبود. آنها در اتاق های کوچک و کثیفی زندگی می کردند که عکس هایشان دل هر بیننده ای را به درد می آورد. مهاجرانی که بعداً از ایتالیا و اروپای شرقی به نیویورک رفتند، وضعیت مشابهی داشتند.

فریم های شگفت انگیز از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید

آثار جیکوب آریس در نمایشگاهی که اخیراً در موزه نیویورک برگزار شد به نمایش درآمد. او زندگی مهاجران را در آپارتمان های کوچک اجاره ای به تصویر می کشید. در این تصویر مهاجران برای خوابیدن در یک اتاق کوچک 5 سنت پرداخت کردند.

فیلمی باورنکردنی از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید

ریس که خودش در چنین شرایطی زندگی می کرد، بعداً به عنوان خبرنگار برای یک روزنامه نیویورک کار کرد و در مورد کلبه های حلبی در اطراف نیویورک نوشت. تصویر بالا “زیر زباله در خیابان 47 غربی” نام دارد.

فیلمی باورنکردنی از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید

خیابان توت نیویورک (سمت چپ) زمانی محل تجمع بی رحم ترین جنایتکاران نیویورک بود. امروزه این خیابان کاملا تغییر کرده است و می توانید چندین رستوران معروف ایتالیایی را ببینید.

فریم های شگفت انگیز از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید

یعقوب آریس با آگاه ساختن طبقه متوسط ​​از شرایط متعدد توانست از شدت مشکلات اجتماعی بکاهد. شرح عکس بالا: تاجری که در زیرزمین خیابان یازدهم لودلو می‌خوابید.

فریم های شگفت انگیز از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید

زمین بازی کودکان در نیویورک

فیلمی باورنکردنی از نیویورک 120 سال پیش که تا به حال ندیده اید

یعقوب آریس کمی بعد با یار دوران کودکی خود ازدواج کرد و در سال 1914 درگذشت.عکس بالا در سال 1903 از او گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید