شخصیت افراد با داشتن برادر و خواهر مشخص نمی شود


به گزارش دیلی میل، دانشمندان این نظریه را رد کرده اند که شخصیت کودک تحت تاثیر داشتن برادر یا خواهر است.

بسیاری از مردم فکر می کنند کودکانی که با چندین کودک دیگر از جنس مخالف بزرگ می شوند، از نظر شخصیتی تحت تاثیر قرار می گیرند. به عنوان مثال، بر اساس باورهای رایج، دخترانی که برادر دارند، بیشتر پسر می شوند و بالعکس. اما اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که این طرز تفکر یک اشتباه است و جنسیت خواهر و برادر به طور سیستماتیک بر شخصیت فرد تأثیر نمی گذارد.

این مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه لایپزیگ (لایپزیگ)، دانشگاه زوریخ و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزلند انجام شد و در مجله “علم روانشناسی” منتشر شد.

دکتر جولیا رورر، نویسنده این مطالعه، می گوید: «یافته های ما این نظریه را رد می کند که بزرگ شدن با یک خواهر یا برادر تأثیر بلندمدتی بر برخی ویژگی های اخلاقی دارد.

به طور کلی، تحقیقات فعلی نشان می دهد که خواهر و برادر تأثیر کمی بر شخصیت در بزرگسالی دارند.

محققان داده های بیش از 80000 بزرگسال از 9 کشور از جمله بریتانیا، ایالات متحده، آلمان، استرالیا، مکزیک و چین را تجزیه و تحلیل کردند. آنها از اطلاعات جمع آوری شده در مورد افراد در طول دهه ها، از جمله شرایط زندگی، ویژگی های شخصیتی و داشتن خواهر و برادر استفاده کردند.

آنها ویژگی های شخصیتی مانند اعتماد، صبر، ریسک پذیری و منبع کنترل را بررسی کردند.

آنها همچنین پنج ویژگی مهم شخصیتی، یعنی موافق بودن، وظیفه شناسی، برونگرایی، موافق بودن و روان رنجوری را بررسی کردند. علاوه بر این، محققان چیزی به نام شاخص شخصیت زن معمولی (TFP) را بررسی کردند. این شاخص با استفاده از پنج ویژگی شخصیتی ایجاد شده است.

تجزیه و تحلیل آماری این داده ها نشان داد که ویژگی های شخصیتی به طور سیستماتیک با جنسیت خواهر و برادر مرتبط نیست.

محققان هیچ اثر علت و معلولی قابل توجهی از داشتن خواهر و برادر پیدا نکردند. بنابراین ادعا می کنند که شخصیت افراد در بزرگسالی ربطی به این ندارد که ما با خواهر و برادر بزرگ شده ایم. با این حال، نتایج این مطالعه جدید به این معنی نیست که خواهر و برادر هیچ نقشی در مسیر زندگی بازی نمی کنند.

مطالعات اقتصادی نشان داده است که در ایالات متحده و دانمارک، زنانی که برادر دارند در هنگام استخدام دستمزد کمتری دریافت می کنند.

دکتر رورر گفت: “به نظر می رسد در اینجا چیزهای جالبی در رابطه با جنسی وجود دارد، اما شخصیت احتمالاً راهی برای توضیح چنین تأثیراتی نیست.”

تحقیقات قبلی توسط Dr. روهر و همکارانش همچنین نشان می‌دهند که زمان تولد خواهر یا برادر، یعنی اولین، وسط یا آخرین فرزند، نقش مهمی در ایجاد شخصیت فرد ندارد. این نتیجه گیری برخلاف تصور عمومی است که فرزندان اول را کمال طلب می دانند، فرزندان وسط را استعداد دیپلماسی و فرزندان آخر را سرکش می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید