ریاض می دانست که کاهش تولید نفت تاثیر تحریم ها بر روسیه را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن در حال بررسی پیامدهای تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بر روابط با عربستان است.

بر اساس این گزارش، بلینکن افزود که سعودی ها می دانستند که کاهش تولید باعث افزایش درآمد روسیه و احتمالاً کاهش تاثیر تحریم ها می شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما منافع زیادی با عربستان داریم و سیاست ما باید منعکس کننده آن باشد. آنها مبنایی را ارائه نکردند که بر اساس آن بازار تقاضای کاهش تولید را داشته باشد. اکنون زمان خالی کردن بازار نفت نیست.

در همین حال، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به نفع ریاض به جای روسیه است، مدعی شد که دیکته‌های دیگران را نمی‌پذیرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است: ابتدا دولت عربستان مخالفت کامل خود را با اظهارات غیرواقعی اعلام می کند و تصمیم مذکور را تصمیمی است که با اجماع کشورهای اوپک پلاس گرفته شده است.

وزارت امور خارجه عربستان ادامه داد: عربستان سعودی برای حفظ روابط با همه کشورهای دوست تلاش می کند و در عین حال تاکید می کند که دستورات دیگران را نمی پذیرد و هر گونه اقدام برای تغییر اهداف عالی را که در راستای حفاظت باشد رد می کند. از اقتصاد جهانی زیرا حل چالش های اقتصادی نیازمند گفت و گوی سازنده و غیرسیاسی است.

لازم به ذکر است که اوپک پلاس هفته گذشته از کاهش تولید نفت خبر داد و در واکنش به این تصمیم، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با CNN گفت: این اقدام پیامدهایی برای روابط واشنگتن و ریاض خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید