رسانه های ترکیه توئیتر را به دخالت در امور داخلی پیش از انتخابات متهم کردند



روزنامه صباح ترکیه امروز (جمعه) پلتفرم توئیتر را به حمایت از نیروهای مخالف در انتخابات سراسری آتی این کشور که قرار است در 14 مه (24 مه) برگزار شود، و ایجاد حساب های کاربری برای انتشار اطلاعات تحریک آمیز درباره دولت فعلی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایلان ماسک، مالک توییتر و یک میلیاردر آمریکایی، در نوامبر 2022 گفت که توییتر در زمان رئیس جمهور قبلی در انتخابات سراسر جهان مداخله کرده و به همین دلیل قابل اعتماد نیست. پس از اظهارات ماسک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، غرب را به اتخاذ استاندارد دوگانه در مورد آزادی مطبوعات متهم کرد و در مقابل سانسور فزاینده توییتر سکوت کرد.

روزنامه صباح مدعی شده است که توییتر برای کمک به اپوزیسیون ترکیه برای پیروزی در انتخابات سراسری آتی کار خود را آغاز کرده است.

به گفته این روزنامه، حدود 25 درصد از پیام‌های تحریک‌آمیز در توییتر از «حساب‌های جعلی» است که همچنین اطلاعاتی در مورد ریزش سد در جریان زلزله‌های ویرانگر اخیر به اشتراک گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در تایم لاین کاربران توییتر در ترکیه، پیام های خبرنگاران و سیاستمداران اپوزیسیون و همچنین اعضای سازمان فتح الله گولن و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک که آنکارا هر دو را تروریست می داند، نمایش داده شده است. صفحه اردوغان که محبوب ترین فرد در ترکیه است، هرگز در میان اکانت های پیشنهادی نمایش داده نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید