توسل آملی لاریجانی به اظهارات برخی نمایندگان مجلس



کمیته عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده ای به ریاست آملی لاریجانی، اصلاحیه مغایرت بودجه 1402 با سیاست های کلی نظام توسط مجلس را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه آیت الله آملی لاریجانی با ابراز تأسف از طرح برخی سوالات نادرست درباره هیات عالی نظارت در مجلس، گفت: متاسفانه سوالات نادرستی در مورد هیات عالی نظارت در مجلس مطرح شد. مجمع و این اظهار نظرها در اظهارات تک تک نمایندگان مجلس به چشم می خورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت نظارت مصوبات مجمع را از نظر انطباق و مغایرت با سیاست های کلی می داند.

وی تاکید کرد: مصوبات هیات عالی پس از بررسی و تبادل نظر مبسوط و تشریح شده اعضای هیات نظارت، با رای گیری بین اعضای مجمع تشخیص مصلحت تعیین می شود. مصوبات هیأت ها رسماً از طریق شورای نگهبان به شورای اسلامی ارائه می شود.

در این جلسه فوق‌العاده پس از بررسی اصلاحات شورای اسلامی در خصوص عدم موافقت کمیسیون عالی نظارت مجلس در خصوص بودجه سال 1402 در تبصره‌های 1، 2، 4 و الحاقیه‌های آنها، پذیرفته شد. اعتراض ها رعایت شد. حل شد.

همچنین در این بررسی ها از طریق تبادل نظر و آرای اعضای هیات نظارت مواردی شمارش شد که مجلس مصوبات خود را تغییر نداده و مغایرت آن با سیاست های کلی رفع نشد. برخی از این مصوبات مستمر در قالب اختلافات مجلس و شورای نگهبان از نظر مصلحت مورد بررسی قرار می گیرد.

علاوه بر اعضای هیأت عالی نظارت بر مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان بانک مرکزی و ستاد کل دیوان عالی کشور و دبیران کمیسیون های نظارت، اقتصادی و حقوقی مجلس ، دبیرخانه در این جلسه حضور داشت.

بررسی سایر اصلاحات بودجه 1402 به جلسه فوق العاده عصر هیأت عالی نظارت موکول شد که پس از بررسی اصلاحات شورای اسلامی در خصوص عدم موافقت اعلام شده از سوی هیأت عالی نظارت برای بودجه 1402 در بندهای تبصره ها. . 6، 7، 8، 9، 10، 11، 19 و اصلاحات آنها مورد قبول، نواقص رفع و در مواردی از جمله بندهای الحاقی تبصره‌های 6، 9 و 20، در مورد نواقص باقی مانده اظهار نظر شده است.

همچنین در این جلسه خاطرنشان شد که نمایندگان مجلس بر موافقت با بندهایی از جمله موارد ج، ح، ک، ی تبصره 1، الحاقیه 6 و 7 تبصره 1، بند د تبصره 2، مفاد الحاقی تبصره 2 تاکید کردند. تبصره 4 و بند 6 که در مجموعه تشخیص داده می شود از نظر مصلحت، مصلحت نظام مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید