تاخیر در افتتاح بزرگراه شیراز – اصفهان ممنوع است



ایسنا/پرس نماینده مردم شیراز و زرگان در شورای اسلامی معتقد است که تاخیر بیشتر در ساخت قطعات تکمیل شده بزرگراه شیراز – اصفهان غیرقابل قبول است و این پروژه را به کام مردم تلخ می کند.

جعفر قدری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی وضعیت بزرگراه شیراز – اصفهان که با حضور معاون وزیر دفاع، استاندار فارس، برخی مدیران کشوری و استانی و تعدادی از اعضای هیئت وزیران برگزار شد. مجلس گفت: با تلاش و هزینه اندک می توان شش قطعه از این پروژه را در مهلت مقرر به اتمام رساند.

به گزارش ایسنا، قادری با اشاره به دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که قطعات آماده این پروژه به بهره برداری برسد و از استهلاک این سرمایه گذاری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا این پروژه در 6 قسمت طراحی و سپس قسمت هفتم اضافه شد، گفت: قسمت هفتم هنوز قرارداد ندارد. بنابراین استفاده از شش قطعه آماده استفاده نباید با یک قطعه تاخیر داشته باشد.

قادری از مجری طرح خواست که مردم را بیشتر منتظر افتتاح این پروژه نگذارد و گفت: با بهره برداری از جاده اصلی تنگ خیار به لپویی و استفاده از مسیر موجود بیضا – شیراز، مشکل آماده نبودن قطعه هفتم برطرف می شود. تا حدودی حل شد..

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که قطعه هفتم این پروژه که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا چند ماه آینده آماده بهره برداری شود و نگرانی تخلیه به طور کامل برطرف شود. ماشین.

قادری با رد ضرورت افتتاح همزمان شش قطعه و قطعه هفتم، گفت: در صورت صحت این استدلال، افتتاح بزرگراه باید تا اتمام قطعه ناتمام 8 به تعویق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از این پروژه سالانه 3500 میلیارد تومان صرفه جویی می شود، گفت: این اتفاق مستلزم آن است که پروژه های قابل تفکیک مانند بزرگراه، بزرگراه و… به صورت مرحله ای انجام می شود و هر قسمت و مرحله آماده کار است.

قادری همچنین خاطرنشان کرد: قطعه هشتم بزرگراه شیراز – اصفهان در اصل جزء قطعه اول بزرگراه شیراز – بوشهر بوده که بنا به درخواست وزارت دفاع، قطعه هشتم بزرگراه شیراز – اصفهان تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این ابراهیم عزیزی، دیگر نماینده مردم شیراز و زرگان در مجلس، مخالف آنچه را که بهره برداری شتابزده از اتوبان شیراز – اصفهان خواند، اعلام کرد.

پروژه بزرگراه شیراز – اصفهان بزرگترین پروژه بزرگراهی کشور محسوب می شود که تاثیرات زیادی در کاهش هزینه های حمل و نقل، سوخت و زمان سفر و همچنین ایجاد کریدور زمینی امن برای اتصال شمال و جنوب خواهد داشت.

ساخت این آزاد بیش از یازده سال پیش آغاز شد و مسئولان بارها قول افتتاح آن را داده اند که آخرین کار در نوروز یا سه ماهه اول سال 1402 بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید