این ربات جاسوسی پس از جمع آوری اطلاعات ذوب می شود


محققان در مطالعه جدید الف ربات جاسوس مذاب ها اشاره کرده اند که روزی می تواند اطلاعات جمع آوری کند و پس از قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش یا گرما ذوب شود.

دانشمندان در تحقیقات خود این ربات جاسوسی در حال ذوب را ربات نرم نامیدند. این بدان معنی است که از موادی ساخته شده است که بسیار انعطاف پذیرتر از آنچه در روبات های معمولی یافت می شود. وجود این مواد نرم‌تر باعث انعطاف‌پذیری بیشتر ربات می‌شود و برای چندین شغل مانند رساندن دارو به حیات وحش و حتی ربات‌های ضد سرطان که می‌توانند به نقاط خاصی از بدن سفر کنند، پیشنهاد شده است.

مواد تشکیل دهنده یک ربات جاسوس

روباتیک

این ربات خاص توسط خود محققان با استفاده از کامپوزیت سیلیکونی ساخته شده است. هنگامی که این ماده در معرض نور فرابنفش یا گرما قرار می گیرد، به سرعت تخریب می شود و پس از اتمام ماموریت، دفع این ربات جاسوس آسان می شود.

دانشمندان برای آزمایش اثربخشی این ربات، ماموریتی را شبیه سازی کردند که در آن ربات باید یک محیط ناشناخته را جستجو می کرد و سپس خود را نابود می کرد.

این ربات جاسوس در طول ماموریت خود توانست دما را تشخیص دهد و حتی تغییرات آن را به محققان هشدار دهد. او همچنین از آشکارسازهای نوری برای تشخیص نور لامپ UV استفاده کرد. پس از اتمام ماموریت، ربات جاسوس ذوب شده به یک صفحه داغ کوچک که تا دمای 120 درجه سانتیگراد گرم شده بود، حرکت کرد و سپس به مایع روغنی تبدیل شد.

دانشمندان بسیاری از روبات های نرم قابل توجه دیگر را در سال های اخیر نشان داده اند. به عنوان مثال، سال گذشته یک ربات لجن مغناطیسی نرم ساخته شد که از آهنربا برای حرکت و بلند کردن اجسام استفاده می کند و می تواند بدون هیچ مشکلی در فضاهای تنگ حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید