انتخاب لباس داماد; نکات قابل تامل


به دنبال هدیه عروسی هستید؟ تبریک می گویم، به زودی زیباترین روز زندگی خود را جشن خواهید گرفت. حتما همین الان دغدغه های زیادی دارید که لباس داماد یکی از آنهاست. هر آنچه که باید در مورد لباس داماد بدانید را در این مطلب خواهید خواند. با ما بمان.

کت و شلوار ساده یا تاکسیدو؟


کت تاکسیدو نوعی لباس لوکس است. اگر می خواهید کراوات مشکی بپوشید، بدون شک تاکسیدو بهترین گزینه است. علاوه بر کراوات مشکی یا پاپیون، چند تزیین کوچک دیگر، تاکسیدو را از سایر کت و شلوارها متمایز می کند. در تمام کت و شلوارهای تاکسیدو، یقه ساتن حرف اول را می زند. یکی دیگر از تفاوت های این نوع کاپشن با مدل های دیگر این است که جلوی کاپشن فقط یک دکمه دارد و جیب های روی کاپشن تزیینی است، یعنی این کاپشن در واقع جیب ندارد.

یک کت ساده علاوه بر اینکه انتخاب خوبی برای شب عروسی شماست، بسیار شیک و خوش پوش است و می توانید آن را در مراسم های دیگر نیز بپوشید.

لباس داماد مناسب فصل عروسی

لباس مناسب برای پاییز و زمستان

اگر در فصل سرد ازدواج می کنید، بهتر است پارچه سنگین تری را برای لباس عروس خود انتخاب کنید. ژاکت پشمی یا تاکسیدو پشمی گزینه های خوبی هستند.

کت و شلوار سه تکه یکی دیگر از گزینه های مناسب است. دلیل روشن است؛ جلیقه شما گرمتر می شود.

پاییز بهترین زمان برای پوشیدن ژاکت دکمه دار است. فاستونی یکی از پارچه های پشمی با بافتی ساده است و پوشیدن کت فاستونی انتخاب مناسبی برای شب عروسی شماست.

اگر عروسی در زمستان است، یک ژاکت مخملی تیره انتخاب خوبی است. مخمل سکسی خاص و زیبایی دارد و شما را به ستاره مهمانی تبدیل می کند.

لباس مناسب بهار و تابستان

برگزاری مراسم عروسی در بهار و تابستان بسیار پرطرفدار است و دست شما را در انتخاب ژاکت مناسب باز می گذارد. کت دو نفره انتخاب خوبی برای تابستان است.

کت های نخی یکی از گزینه های مناسب هستند. اگر یک مراسم غیر رسمی دارید، می توانید یک کت کتان بخرید. این کت ها بسیار راحت و در عین حال شیک هستند. کتانی پارچه سبکی است و برای تابستان انتخاب خوبی است.

پوشیدن ژاکت با کت عروسی

پوشیدن ژاکت با کت عروسی

جلیقه بپوشیم یا نه؟ این سوال بیشتر برای داماد است. پوشیدن جلیقه واقعا با کلاس است. عروسی شما مهمترین روز زندگی شماست. چرا جلیقه نمی پوشی؟ حتی می توانید یک جلیقه را با تاکسیدو بپوشید. در واقع، پوشیدن تاکسیدو آن را رسمی تر نشان می دهد.

ژاکت یک طرفه یا دو طرفه؟

ژاکت یک طرفه یا دو طرفه؟

اگر تصمیم دارید در مراسم عروسی تان لباس تاکسیدو بپوشید، کت تک دکمه ای بهترین انتخاب است. اکثر کت های رسمی یک ردیف دکمه نیز دارند. به ندرت می توان لباسی با دو دکمه پیدا کرد. کاپشن های دو سینه برای همه جذاب نیست. علاوه بر این، آنها باید به خوبی فکر شوند، زیرا بعداً تغییر در آنها دشوار است. کت های یک دکمه کاربردی تر هستند و مناسب هر تیپ اندامی هستند.

یقه را انتخاب کنید

انواع یقه برای لباس داماد

ما 3 نوع یقه ژاکت داریم. شاید فکر کنید که مدل یقه مهم نیست، اما یقه تغییری ظریف اما چشمگیر در کت و شلوار ایجاد می کند.

1. یقه ناز

یقه اصلی ژاکت یقه بریده است. این یقه در دو طرف طراحی V شکل دارد. یقه ناچ هم در کت های رسمی و هم در کژوال استفاده می شود.

2. یقه اوج

این مدل یقه فقط برای کت های رسمی مناسب است و برای مجالس غیر رسمی استفاده نمی شود. چه کاپشن شما ساده باشد و چه تاکسیدو، این مدل یقه برای آن مناسب است. اگر می خواهید در روز عروسی کتی خیره کننده و زیبا داشته باشید، یک ژاکت یقه نوک تیز بخرید.

3. یقه شال

یقه شال یقه رسمی تری نسبت به یقه پیکه است. شما معمولا این یقه را روی یک تاکسیدو می بینید.

انتخاب رنگ لباس داماد

فصل یکی از عواملی است که نقش مهمی در هماهنگی رنگ کت با پیراهن و کراوات دارد. استفاده مجدد از کت و شلوار عروسی می تواند عامل مهمی در انتخاب رنگ لباس داماد باشد.

1. ژاکت مشکی

کت و شلوار مشکی رسمی ترین لباسی است که یک داماد می تواند بپوشد. اگر مراسم عروسی شما یک مراسم رسمی است، کت مشکی انتخاب خوبی است، اما اگر مراسم شما غیر رسمی است، می توانید رنگ روشن تری بپوشید.

2. ژاکت قهوه ای تیره

سورمه ای رنگ منحصر به فردی است، خیلی رسمی نیست و با بسیاری از رنگ های دیگر ترکیبی عالی ایجاد می کند. ترکیب کت و شلوار یا تاکسیدو آبی تیره با پاپیون مشکی، پیراهن سفید و دستمال سفید ترکیبی جذاب و زیباست.

3. ژاکت آبی

بلیزر آبی کمی رسمی تر از ژاکت سرمه ای است. آبی رنگ شادی و جشن است. با پوشیدن ژاکتی به این رنگ علاوه بر پوشیدن رنگ های روشن و شاد ظاهری جذاب نیز خواهید داشت. این ژاکت قابل استفاده مجدد است.

4. ژاکت خاکستری

خاکستری یکی دیگر از رنگ های رسمی و جذاب است. هرچه کت و شلوار خاکستری شما تیره تر باشد، رسمی تر هستید. اگر عروسی شما غیر رسمی است، خاکستری روشن انتخاب مناسبی است. کت و شلوار داماد خاکستری همیشه مد است. علاوه بر این، این ژاکت بعدا به شما کمک زیادی می کند.

انتخاب پیراهن برای لباس داماد

انتخاب پیراهن برای لباس داماد

پیراهن مناسب تاثیر زیادی در ظاهر کت شما دارد. سفید رسمی ترین رنگ برای روز عروسی است. یک پیراهن سفید کت شما را به بهترین شکل نشان می دهد.

انتخاب کفش برای لباس داماد

انتخاب کفش برای لباس داماد

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کفش داماد حتماً چرمی و بنددار باشد. وقتی می گویم رنگ کفش شما باید با رنگ ژاکت شما همخوانی داشته باشد، نباید تعجب کنید. کفش های چرمی مشکی با ژاکت عالی هستند. این کفش ها با هر کت رنگی ست می شوند.

تزیینات لباس داماد

1. کراوات یا پاپیون

کراوات با طرح شلوغ انتخاب نکنید. هر چه کراوات شما ساده تر باشد، رسمی تر و باکلاس تر خواهید بود. اگر می خواهید کت تاکسیدو بپوشید، بهتر است پاپیون بپوشید. کراوات ابریشمی یا پاپیون زیباترین پارچه ای است که می توانید انتخاب کنید.

2. کمربند

انتخاب کمربند برای لباس داماد

متأسفانه شما نمی توانید با تاکسیدو کمربند ببندید. اگر کاپشن شما تاکسیدو نیست می توانید کمربند ببندید و همچنین زیبایی خاصی به ظاهر کاپشن شما می دهد. بند چرمی را انتخاب کنید که با رنگ کفش شما همخوانی داشته باشد.

ممکن است بخواهید کمربند را در روز عروسی خود رها کنید. مشکلی نیست، فقط مطمئن شوید که شلوارتان بدون کمربند خوب است.

ساعت 3

انتخاب ساعتی متناسب با لباس داماد

ساعت باید با کت و شلوار مطابقت داشته باشد و ساده و بدون تزئین باشد. سعی کنید از یک ساعت بزرگ و فانتزی استفاده نکنید. اگر لباس تاکسیدو می پوشید، ساعتی با بند چرمی مشکی تنها انتخاب قابل قبول است.

4. دستمال جیبی

انتخاب مربع جیب داماد

دستمال یکی از اجزای ضروری لباس داماد است که می تواند ظاهر کت را جذاب تر کند. جنس و رنگ دستمال باید با جنس و رنگ کت شما همخوانی داشته باشد.

لباس داماد را بخریم یا بگذاریم برود؟

داشتن حداقل یک کت و شلوار تیره یا تاکسیدو هوشمند یک سرمایه گذاری عاقلانه است. این ژاکت را می توانید سالیان سال در موقعیت ها و مراسم های مختلف بپوشید و شیک به نظر برسید. هر مردی باید حداقل یک کت و شلوار رسمی و شیک داشته باشد. این بلیزر بهترین لباس برای پوشیدن در مراسم عروسی، مصاحبه های شغلی و دیگر مناسبت های مهم اجتماعی است.

لباس عروس یادآور یکی از خاص ترین روزهای زندگی شماست و هر بار که آنها را می پوشید، خاطرات شیرین روزهای گذشته را به یاد می آورید. بنابراین، اگر بودجه لازم برای خرید لباس داماد را دارید، در خرید آن تردید نکنید.

حرف پایانی

در این مقاله به نکات زیادی برای انتخاب لباس داماد پرداخته ایم. با این حال، شما سبک خود را بهتر می شناسید، مجبور نیستید طوری لباس بپوشید که دوست ندارید. روز عروسی شما یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی شماست، پس چیزی بپوشید که شما و همسرتان دوست داشته باشید و در آن احساس راحتی کنید.


پیوست کتاب الکترونیکی

اگر می خواهید دلایل بسیاری از رفتارهای شریک عاشقانه خود و حتی خودتان در یک رابطه را بفهمید، حتما این کتاب را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید