امارات از سال 2024 استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع خواهد کرد


امارات متحده عربی از ابتدای سال 2024 استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف که برای حمل اقلام مختلف در هنگام خرید استفاده می شود را ممنوع می کند. خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد که امارات از سال آینده واردات، تولید و توزیع کیسه های پلاستیکی را متوقف می کند.

به گزارش خبرگزاری خلیج تایمز، این تصمیم مقدمه ای برای حذف تمام مواد پلاستیکی یکبار مصرف از تاریخ است. 1 ژانویه 2026 بودن. امارات قصد دارد استفاده از فنجان، بشقاب، کارد و چنگال، ظروف و جعبه های پلاستیکی یا فومی را ممنوع کند.

البته این تصمیم استثناها همچنین شامل به عنوان مثال، لفاف های سلفونی که برای تازه نگه داشتن مواد غذایی استفاده می شود، ممنوع نخواهد بود. همچنین محصولاتی که برای صادرات تولید می شوند مشمول این قانون نخواهند بود. کیسه های ساخته شده از مواد بازیافتی از دیگر محصولاتی هستند که از این قانون مستثنی هستند.

امارات برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی تلاش می کند

هدف امارات از این امر محافظت از محیط زیست در برابر آلودگی پلاستیکی است. این تصمیم می تواند مصرف پلاستیک در کشور را کاهش دهد و قوانین سخت گیرانه تری را در سطح فدرال وضع کند. بر اساس این تصمیم، مقامات و مصرف کنندگان باید برای کاهش وابستگی به پلاستیک های یکبار مصرف با یکدیگر همکاری کنند. مثلا از مسئولان خواسته شد لوازم جانبی جایگزین برای حمل کالا در مراکز خرید و فروشگاه ها در دسترس قرار دهید.

تاکنون چهار شهر در این کشور برنامه هایی را برای ممنوعیت استفاده از پلاستیک اعلام کرده اند. مثلا، ابوظبی از اول ژوئن 2022، ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف معرفی شد دبی از 1 ژوئیه 2022، برای هر کیسه پلاستیکی از مغازه ها هزینه اضافی دریافت می شود.

این کشور نفت خیز می خواهد با ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف، زباله ها را کاهش دهد. پلاستیک یکی از زباله هایی است که آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند، زیرا به راحتی تجزیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید